واکنش وزارت امور خارجه آمریکا به تعرض جنسی به نازیلا معروفیان: به پاسخگو کردن عاملان نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ادامه می‌دهیم

Submitted on ش., 09/09/2023 - 10:32

وزارت أمور خارجه آمریکا، در پیامی که به زبان فارسی در حساب کاربری خود، در توییتر منتشر کرد به گزارش‌های تعرض جنسی در حین بازداشت به نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار ایرانی، واکنش نشان داد و از این اقدام اعلام انزجار نمود.

گزارش‌هایی مبنی بر اینکه روزنامه‌ نگار نازیلا معروفیان در حین بازداشت در ایران مورد تعرض جنسی قرار گرفته، ما را منزجر و غمگین کرده است. استفاده سیستماتیک گزارش شده از خشونت جنسی توسط رژیم ایران برای القای ترس، شرم و سکوت قربانیان طراحی شده است. استفاده از خشونت جنسی توسط مقامات… pic.twitter.com/dvbsq3FTl3

در پیام وزارت أمور خارجه آمریکا آمده است: «استفاده سیستماتیک گزارش‌شده از خشونت جنسی توسط رژیم ایران، برای القای ترس، شرم و سکوت قربانیان طراحی شده است».

وزارت أمور خارجه آمریکا، با تاکید بر «افزایش شجاعت ایرانیان» در برابر «اقدامات سرکوبگرانه‌ی جمهوری اسلامی»، افزوده است: «استفاده از خشونت جنسی توسط مقامات ایرانی، شجاعت ایرانیان را در برابر چنین اقدامات مذمومی که به منظور ارعاب آنهاست، بیشتر نمایان می سازد».

 «ایالات متحده»، بنا بر اعلام وزارت أمور خارجه این کشور، «به اقدامات خود در حمایت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم ایران و همکاری با متحدان و شرکا جهت پاسخگو قرار دادن عاملان نقض حقوق بشر ادامه می دهد».

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار ایرانی، در یک فایل صوتی که روز چهارشنبه ۱۵ شهریور منتشر شد، از  تعرض جنسی به خود حین بازداشت خبر داده و گفته بود که در اعتراض به رنجی که از سوی جمهوی اسلامی به او و دیگر زنان تحمیل شده، دست به اعتصاب غذا زده است.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، اظهارات نازیلا معروفیان، را «ادعا» خوانده و تکذیب کرده بود.

نازیلا معروفیان، حدود یک سال پیش و در پی کشته شدن مهسا/ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد، به دلیل مصاحبه با امجد امینی، پدر مهسا امینی، بازداشت شد. این روزنامه‌نگار ایرانی، چندی پس از آزادی، در روز هشتم شهریور، در حالی که به قید وثیقه آزاد شده بود، بار دیگر به شکلی خشونت‌بار بازداشت شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز