پیش بینی RBC برای قیمت خانه چیست؟

Submitted on پ., 05/05/2022 - 20:22

پیش بینی RBC: قیمت خانه در کانادا در بهار امسال به اوج خود می رسد
تحت تأثیر افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا، انتظارات در مورد روند بازار مسکن کانادا در چند روز گذشته در جریانی بی پایان ظاهر شده است. دو مورد اخیر از شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) و بانک سلطنتی کانادا (RBC) هستند. به گفته CMHC، رشد فروش مسکن، قیمت مسکن و شروع ساخت و ساز در سال جاری نسبت به زمان اوج‌ کوید کاهش یافته است، اما به‌دلیل اقتصاد قوی، مشاغل و مهاجرت، همچنان شاهد افزایش هستنیم. RBC در آخرین پیش بینی خود اعلام کرد قیمت مسکن در بهار امسال به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش بی ان ان بلومبرگ، رویال بانک کانادا (RBC) این هفته پیش بینی خود از بازار مسکن را با پیش بینی افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده کاهش داد.

رابرت هوگ، دستیار اقتصاددان ارشد رویال بانک، گفت که بازار مسکن کانادا پس از یک رکورد صعودی در شرف اوج گرفتن است. هوگ در گزارشی گفت: بازار ممکن است در بهار امسال به اوج خود برسد، زیرا چرخه افزایش نرخ‌های بانک کانادا، فعالیت‌های املاک و مستغلات را متوقف می‌کند وگرنه می توانست فراز بیشتری داشته باشد.

او گفت: "اکنون انتظار داریم که فعالیت فروش مجدد سریعتر از آنچه قبلا انتظار می رفت کاهش یابد." با این تغییر چشم‌انداز، بازارها در همه جا می‌توانند اصلاح قیمتی ملایمی را تجربه کنند و سودهای کلان سال گذشته را معکوس کنند.»

هوگ گفت که به طور کلی، معیار ملی احتمالاً از اوج به پایین سقوط می کند و تقریباً ۵ درصد در سه ماهه سقوط می کند. او تخمین می زند که فعالیت فروش مسکن در سال جاری ۱۳ درصد و در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۴ درصد کاهش یابد. با رشد قوی برای شروع سال، این منجر به کاهش میانگین قیمت مسکن در سال ۲۰۲۲ نمی شود، بلکه پیش بینی می شود امسال قیمت ۸/۱ درصد افزایش یابد و در سال ۲۰۲۳ به میزان ۲/۲ درصد کاهش یابد.

هوگ همچنین گفت که انتظار می رود کاهش قیمت مسکن از نظر جغرافیایی نابرابر باشد و فشار بیشتری بر قیمت ها در بازارهایی مانند ونکوور و تورنتو وارد شود.

از سوی دیگر، باب دوگان، اقتصاددان ارشد شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) در گزارشی چشم اندازش به آینده را چنین بیان کرد : «در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، رشد قیمت‌ها به میانگین بلندمدت نزدیک‌تر خواهد شد و انتظار می‌رود فروش و فعالیت‌های ساخت‌وسازدر سطح پنج ساله ی گذشته و بالاتر از میانگین ۱۰ ساله گذشته برسد"

افزایش قیمت‌ها احتمالاً ادامه خواهد یافت و بازارهایی که دارای فهرست پایین هستند، از جمله ونکوور، تورنتو و مونترال تحت تأثیر هستند. در حال حاضر نشانه هایی از تعدیل بازار وجود دارد.

داده های انجمن املاک و مستغلات کانادا نشان داد که میانگین قیمت مسکن در ماه مارچ نسبت به ماه فوریه ۲/۵ درصد کاهش داشت، در حالی که فروش ۵/۴ درصد کاهش یافت.

پیش‌بینی می‌شود که با افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا برای مبارزه با تورم فزاینده، قیمت مسکن حتی بیشتر کاهش یابد. CMHC گفت: با رشد سریع‌تر قیمت مسکن نسبت به درآمد، مقرون به صرفه بودن مسکن به کاهش ادامه خواهد داد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز