واکنش تند فرزند شهید فخری‌زاده به اظهارات ظریف | ای‌ کاش من هم می‌توانستم مثل شما تقوا را زیر پا بگذارم

Submitted on ش., 07/09/2022 - 00:43

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: چهارشنبه گذشته خبرگزاری فارس اظهارات جدید و منتشرنشده‌ای از محمدجواد ظریف در جمع دانشجویان و استادان را منتشر کرد که وی در بخشی از نشست مذکور می‌گوید: «شهید فخری‌زاده یکی از بی‌مبالات‌ترین آدم‌ها در حوزه امنیت بود، یعنی به هیچ شکل، گوش به حرف نمی‌داد، الان محافظان من اینجا نشسته‌اند، از پایین به من می‌گویند بیا توی این اتاق، می‌گویم چشم! می‌گویند نیا، می‌گویم چشم، اما شهید فخری‌زاده گوش نمی‌کرد یعنی اسرائیل هر وقت می‌خواست می‌توانست ایشان را بزند. ... یعنی اسرائیل فخری‌زاده را زد، که برجام را نابود کند. ...» 

این سخنان ظریف واکنش‌های زیادی را برانگیخت. البته بی‌مبالاتی شخص ظریف درباره اینگونه سخن گفتن، مورد انتقاد فرزند شهید فخری‌زاده نیز قرار گرفت. در همین راستا، محمدمهدی همت (فرزند سردار شهید محمدابراهیم همت) واکنش حامد فخری‌زاده درباره اظهارات تازه منتشر شده ظریف را در رشته توئیتی از جانب او منتشر کرد.

حامد فخری‌زاده در این رشته توئیت گفته است: «جناب آقای ظریف؛ ای‌ کاش من هم می‌توانستم مثل شما تقوا را زیر پا بگذارم و بدون توجه به مصالح کشور و مسائل امنیت ملی، بگویم آنچه را نباید گفت. با اندکی هوش سیاسی می‌توانید وقایع داخلی و خارجی پیرامون شهید فخری‌زاده را از ۱۰ سال قبل از شهادت تا امروز مطالعه کنید تا بتوانید تحلیل‌های درست‌تری داشته باشید. این انقلاب بیش از ۱۸۰۰۰ شهید سهل‌انگاری دارد (به تعبیر شما) که ترور شده‌اند. امریکا و اسرائیل کسانی را ترور می‌کنند که برای آنها مزاحمت و برای کشور اعتلا و اقتدار می‌آفرینند، نه اشخاص منفعلی که مزاحمتی ندارند. شهید فخری‌زاده مرد عمل و مرد میدان جهاد بود و هیچ‌گاه از ترس جان خود، نه پشت القاب و عناوین سیاسی قایم شد و نه خانه‌نشینی را انتخاب کرد. صحبت‌های شما در مورد شهید فخری‌زاده مرا یاد دوگانه‌سازی میدان و دیپلماسی در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی انداخت. یقیناً یکی از برکات خون شهید فخری‌زاده بر ملا شدن جریان نفوذی است که بیش از 30 سال در این کشور ریشه دوانده است. نمی‌دانم با این اظهارات و تحلیل‌ها سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور را هدف قرار داده‌اید یا شهید فخری‌زاده را؟!!! اگر نمی‌دانید بدانید، آدرس آسیابی را که در آن آب می‌ریزید، اشتباه به شما داده‌اند.»

وی همچنین در انتهای متن خود یک دوبیتی نوشت: «یک عکس بجا مانده ز تو پشت نگاهت/ خشمی ز دو صد فتنه دوشیزه نهان است * عمری نگران بوده‌ای از مکر نفوذی/ چشمان تو در عکس هنوزم نگران است».

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز