واکنش رضا پهلوی به اختلاف‌ها بر سر پرویز ثابتی: اینها تلاش جمهوری اسلامی برای تفرقه‌افکنی است

Submitted on چ., 02/22/2023 - 19:33

در جریان این رویداد که با عنوان «ایرانی دیگرگونه برای غرب چه معنایی دارد؟» به همت «باشگاه مطبوعات اروپا و آمریکا» بر پا شده بود، شاهزاده رضا پهلوی گفت که «چرایی» براندازی بر همگان روشن است و فقط تبیین «چگونگی» آن باقی مانده است.

وی با نفی هر گونه مداخله نظامی خارجی برای براندازی جمهوری اسلامی تأکید کرد که فشار برای تغییر حکومت ایران باید همزمان از داخل و خارج اعمال شود. این چهره شاخص اپوزیسیون ایران همچنین با یادآوری این که خمینی هم در زمان انقلاب ۵۷ از خارج از کشور انقلاب را هدایت کرد گفت:

رضا پهلوی در پاسخ به پرسش خبرنگار بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه پیرامون اظهارات اخیرش درباره گونه‌ای از سلطنت «انتخابی» و نه «موروثی» گفت که این موضوع را به عنوان گزینه‌ای امکان‌پذیر مطرح کرده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر ار.اف.ای فارسی درباره اختلافات بر سر حضور پرویز ثابتی، از مسئولان پیشین ساواک در تظاهرات ایرانیان آمریکا، بدون نام بردن از او گفت که با این «اختلاف‌افکنی‌ها» موافق نیست و آن را کار جمهوری اسلامی می‌داند.

آقای پهلوی در حالی که در تمام مدت برنامه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی سخن می‌گفت، در هنگام پاسخ به این پرسش به زبان فارسی گفت که جمهوری اسلامی با استفاده از عوامل «سایبری» خود برای تفرقه‌افکنی «کرم می‌ریزد».

وی در پاسخ به آخرین پرسش خبرنگار ار.اف.ای، درباره احتمالات مطرح برای پایان عمر جمهوری اسلامی نیز پیش‌بینی کرد که احتمالا حکومت پس از روبرو شدن با بحران اقتصادی و کمبود مالی، بنیه مالی خود را رفته رفته از دست می‌دهد و بدنه نیروهای نظامی و انتظامی آن از جمله سپاه پاسداران به همین دلیل ریزش می‌کنند.

با این حال وی نقش مردم در ادامه اعتراض، اعتصاب و نافرمانی مدنی را تعیین‌کننده خواند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز