تا روز سه شنبه، بیش از ۱۰ هزار کانادایی جانشان را در اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست دادند

Submitted on پ., 10/29/2020 - 01:18

کانادا روز سه شنبه با رسیدن تلفات بیماری کووید۱۹ در کانادا به بیش از ۱۰ هزار نفر کشور با یک تراژدی تلخ مواجه شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، با ثبت ۲۸ مرگ ناشی از کووید۱۹ در روز سه شنبه تعداد کشته های کووید۱۹ در کانادا به ۱۰ هزار و یک نفر رسید.

روز سه شنبه همچنین ۲۴۵۷ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کانادا به ثبت رسید و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به کووید۱۹ در کانادا به  ۲۲۲۴۳۹ مورد رسید.

این آمار پیش از اعلام وضعیت شیوع و مرگ و میر کووید۱۹ در بریتیش کلمبیا، جزیره پرنس ادوارد، نوناووت و یوکان بوده است.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون ۲۰ کشور به نقطه‌ای از میزان تلفات رسیده‌اند و در موج دوم شیوع کووید۱۹ رکورد ثبت موارد جدید در کشور شکسته شده است.

طی دو هفته گذشته، تعداد موارد جدید ابتلای روزانه طی روزهای اخیر در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا نیز شکسته شده است.

دکتر ترزا تم، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، از آن زمان هشدار داده است که به دلیل افزایش میزان موارد جدید، در هفته‌های آینده تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مرگ ناشی از کووید۱۹ به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

تم روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه اظهار داشت: «آنفلوانزا و عفونت‌های تنفسی به طور معمول در پاییز و زمستان افزایش می‌یابد و تقاضای بیشتری را برای بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند».

به گفته تم، از ۱۶ تا ۲۲ اکتبر به طور متوسط، روزانه ۱۰۱۰ فرد جدید در کانادا به کووید۱۹ مبتلا و راهی بیمارستان شده‌اند که از این تعداد ۲۰۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند. در همین مدت، روزانه به طور متوسط ۲۳ مورد مرگ گزارش شده که در مقایسه با شش هفته گذشته ۵ نفر افزایش یافته است.

اگرچه بیماران کرونایی جوان که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند تعدادشان کم است اما داده‌ها نشان داد که حداقل ۶۰۰ نفر از ۳۳۳۲ نفری که به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و به بخش مراقبت‌های ویژه رسیده‌اند، کمتر از ۴۹ سال سن داشته‌اند.

جوانان بین ۲۰ تا ۲۹ سال اکنون بزرگترین گروه سنی را تشکیل می‌دهند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۸ درصد از کل آلودگی‌های کانادا را تشکیل می‌دهند. پس از ترکیب با گروه‌های سنی زیر ۱۹ و ۳۰ تا ۳۹ سال، مجموعا بیش از ۴۶ درصد بیماران کرونایی کانادا را تشکیل می‌دهند.

منبع: گلوبال نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز