تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر نشویل آمریکا ۶ کشته بر جای گذاشت؛ بایدن خواستار تصویب طرح ممنوعیت تسلیحات تهاجمی شد

Submitted on س., 03/28/2023 - 11:05

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، در حملۀ مسلحانه به یک مدرسه‌ ابتدایی کاتولیک در شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا، در روز دوشنبه ۲٧ مارس، ۶ نفر از جمله سه کودک و سه نفر از کارکنان این مدرسه کشته شدند.

پلیس نشویل اعلام کرد که تمامی کودکان جان باخته، ۹ ساله بوده‌اند و سینتیا پیک معلم ۶١ ساله به همراه مایک هیل سرایدار ۶١ ساله و کاترین کونس رئیس ۶۰ سالۀ این مدرسه در این حادثۀ تیراندازی کشته شده اند.

بنا به گفتۀ پلیس نشویل، مهاجم به دو مسلسل و یک تفنگ دستی مسلح بوده و نقشۀ دقیقی از مدرسۀ ابتدایی «کاوننت» (Covenant) داشته است.

بازرسان تأیید کرده اند که حداقل دو مورد از این سلاح ها به طور قانونی توسط مهاجم در آمریکا خریداری شده بوده‌اند و او به طور هدفمند و با انگیزۀ قبلی به این مدرسه وارد شده و تیراندازی کرده است.

پلیس نشویل همچنین اعلام کرد که ۱۴ دقیقه پس از برقراری تماس با شمارۀ ۹١١، مهاجم در درگیری با مقامات پلیس در طبقۀ دوم مدرسه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

جان دریک رئیس پلیس نشویل، گفت که مهاجم شناسایی شده و نام او الیزابت هیل است که ۲۸ سال داشته و از دانش‌آموزان سابق این مدرسه بوده است.

جان دریک تصریح کرد که این مهاجم مسلح از لحاظ بیولوژیکی زن بوده اما سپس به عنوان یک تراجنسیتی شناسایی شده است و در حساب کاربری او در شبکه‌های اجتماعی نیز از ضمیر مذکر برای او استفاده می‌شده است.

وی همچنین اعلام کرد که در جریان بازرسی از خانۀ مهاجم، چندین تفنگ ساچمه ای و مدارک دیگر کشف کرده اند.

به گزارش رسانه های آمریکایی، به هنگام تیراندازی مرگبار در این مدرسه، حدود ٢۰۹ دانش آموز و بیش از چهل کارمند حضور داشته اند.

در همین حال، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، حادثۀ تیراندازی در مدرسۀ ابتدایی نشویل را «بدترین کابوس یک خانواده» توصیف کرد و گفت خشونت مسلحانه در حال شکافتن روح ملت است.

جو بایدن تأکید کرد: «باید اقدامات بیشتری برای متوقف کردن خشونت مسلحانه انجام شود؛ زمان آن رسیده است که پیشرفت بیشتری داشته باشیم».

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در ادامه از کنگره خواست تا طرح ممنوعیت استفاده از تسلیحات تهاجمی را تصویب کند. او همچنین دستور داد تا به احترام قربانیان، پرچم های آمریکا تا روز جمعه به حالت نیمه افراشته درآیند.

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این تیراندازی، خواستار تصویب طرح ایمنی اسلحه در کنگره آمریکا شد. 

جو بایدن حدود چند ماه پیش و در بحبوحۀ تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا وعده داد که تلاش خواهد کرد تا حمل سلاح های تهاجمی را محدود کند.

In a tragic morning, Nashville joined the dreaded, long list of communities to experience a school shooting.My heart goes out to the families of the victims. Our entire city stands with you.As facts continue to emerge, I thank our first responders and medical professionals.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز