ترودو و رئیس کارکنان دولت روز پنجشنبه به حواشی موسسه WE پاسخ می دهد

Submitted on چ., 07/29/2020 - 00:38

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، روز پنجشنبه در رابطه با حواشی و مسائل موسسه خیریه WE و برنامه حمایت‌های مالی از دانشجویان٫ پاسخ خواهد داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، کیتی تلفورد، رئیس کارکنان نیز در همین رابطه به کمیته مالی مجلس پاسخگو است.

موسسه WE در اوایل ژوئیه از اجرای برنامه کمک مالی دولت خارج شد٫ اما روابط ترودو و مورنو با این موسسه حواشی زیادی ایجاد کرد.

چندین عضو خانواده ترودو (مادر، برادر و همسر) با موسسه WE ارتباط داشته‌اند و صدها دلار از این موسسه دریافت کرده‌اند٫ بیشتر از همه مادر جاستین ترودو با این موسسه در ارتباط بود.

بیل مورنو٫ وزیر دارایی نیز به واسطه کارکردن دخترش در این موسسه و پرداخت ۴۱ هزار دلار بابت دو سفری که با این موسسه داشته است٫ به کمیته مالی مجلس جوابگو خواهد بود.

گفتنی‌ست محافظه‌کاران معتقدند مسائل موسسه خیریه WE ممکن است پیامدهایی جنایی داشته باشد. اما تا زمانی که پلیس در این رابطه تحقیق نکند از آن مطمئن نخواهند‌ بود.

ایو فرانسوا بلانشت، رهبر حزب بلوک کبکوا، نیز از نخست‌وزیر خواست تا زمان تکمیل تحقیقات کمیسر اخلاقی از انجام وظایفش کنار برود. البته محافظه‌کاران این درخواست را ندارند.

محافظه‌کاران خواستار انتشار تمام اسناد مربوط به این همکاری‌ها هستند. در‌حال‌حاضر٫ نمایندگان مجلس با استفاده از ابزارهای پارلمانی موجود٫ درصدد تحقیقات جداگانه هستند.

محافظه‌کاران از پلیس سلطنتی کانادا (RCMP) خواستار افشاکردن روابط ترودو با مؤسسه WE شدند. عایدی ۳۰۰ هزار دلاری خانواده جاستین ترودو از موسسه خیریه WE مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است. این مؤسسه قرار بود اعطای ۹۰۰ میلیون دلار کمک‌های مالی دولت به دانشجویان را در دست داشته ‌باشد.

مایکل بارت، نماینده محافظه‌کار مجلس٫ منتقد اخلاقی روابط نخست‌وزیر با مؤسسه WE است. وی در روز جمعه در این رابطه گفت: این افشاگری نیاز به تحقیقات دقیق پلیس دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: گلوبال نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز