ترودو در صورت انتخاب مجدد، خرید مسکن مقرون به صرفه را به مدت ۲ سال برای خارجی‌ها ممنوع می‌کند

Submitted on جمعه, 08/27/2021 - 01:14

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، وعده داد در صورت انتخاب مجدد، خرید مسکن مقرون به صرفه را به مدت دو سال برای خارجی‌ها ممنوع کند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این پیشنهاد تلاشی برای آرام کردن بازار مسکن است که در طول شیوع بیماری کرونا به شدت افزایش یافت.

بر همین اساس افزایش قیمت‌ها به یکی از موضوعات اصلی مبارزات انتخاباتی ۲۰ سپتامبر تبدیل شده و ترودو امیدوار است در این دوره بتواند اکثریت پارلمان را به دست آورد و از آن طرف نیز هر سه حزب مخالف او امید به پیروزی دارند.

ترودو این خبر را در یک رویداد انتخاباتی در همیلتون – انتاریو، در ۴۰ مایلی جنوب غربی تورنتو اعلام کرد و افزود: «زمان تغییر اوضاع فرا رسیده است. شما نباید در خانه خودتان و نبردی نابرابر برای تامین مسکن بازنده باشید. ما نیازی به ثروت خارجی‌ها نداریم و مردممان باید در مسکن مقرون به صرفه اسکان داشته باشند».

در ماه‌های اخیر و پس از رونق فعالیت‌های اقتصادی با وجود اینکه تعداد خانه‌هایی که دست به دست می‌شوند زیاد است ولی قیمت‌ها همچنان در سطح بی سابقه باقی مانده‌اند.

به گفته انجمن املاک کانادا، متوسط قیمت یک خانه در ماه جولای ۶۶۹،۲۰۰ دلار کانادا (۵۲۹،۸۴۰ دلار امریکا) بوده که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است.

لیبرال‌ها همچنین پیشنهاد ممنوعیت مناقصه‌های کور (زد و بندی)، حساب‌های پس انداز بدون مالیات برای خریداران اولین بار و نظارت بیشتر بر صنعت املاک و مستغلات را برای مبارزه با پولشویی را پیشنهاد کرده‌اند.

ترودو در نهایت خطاب به کانادایی‌ها خاطر نشان کرد: «اگرچه شرایط اکنون آنگونه که می‌خواهید نیست ولی این نیز خوب نیست که جوامعی که در آن‌ها بزرگ شده‌اید در مکان‌هایی نباشند که بتوانید زندگیتان را بسازید، خانواده تشکیل دهید و پیر شوید».

منبع: مونترال بلاگ

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز