ترودو: بس است دیگر! در خانه بمانید / اختصاص ۱۹۲ میلیون دلار برای تحقیقات راجع به واکسن کووید-۱۹...

Submitted on س., 03/24/2020 - 01:30

نخست وزیر جاستین ترودو امروز (دوشنبه ۲۳ مارس) بر لزوم ماندن کانادایی‌ها در خانه و توجه به توصیه‌های بهداشتی مقابله با بیماری همه گیر کووید-۱۹ تاکید کرد.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سی‌تی‌وی‌نیوز، نخست وزیر ترودو امروز در رابطه با اقدامات مختلف کانادا برای مقابله با کووید-۱۹ از تهیه واکسن تا اقدامات دانشمندان برای ساخت واکسن و کمک به کشاورزان آسیب دیده از شیوع بیماری توضیح داد.

وی اعلام کرد دولت فدرال ۱۹۲ میلیون دلار برای توسعه و تولید واکسن و درمان کووید-۱۹ در اختیار شرکت‌های تحقیقاتی و علوم زندگی کانادا و نهادهای آموزشی سراسر کشور از جمله مراکز شناسایی آنتی باکتری‌ها و واکسن سازی‌ها قرار خواهد داد.

ترودو با اشاره به زمان بر بودن تولید واکسن کووید-۱۹ تصریح کرد: تولید یک واکسن از تحقیق تا تولید انبوه ماهها زمان نیاز دارد و کانادا امیدوار است که در اسرع وقت این واکسن را به تولید انبوه برساند.

وی در ادامه از تمام دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات کانادا برای مشارکت در این طرح دعوت کرد و گفت: ما به توانایی‌های همه نیاز داریم.

نخست وزیر جاستین ترودو با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت از کشاورزان و کسب و کارهای مواد غذایی که تحت تاثیر شیوع کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند گفت که ۵ میلیارد دلار وام با ۶ ماه تنفس برای پرداخت به این افراد در نظر گرفته شده است.

ترودو در ادامه با قدردانی از خدمات جامعه کشاورزی کانادا در بحران پیش آمده برای کشور ادامه داد: من می‌دانم زمان سختی را سپری می‌کنیم.

«ماری کلود بیلبائو»،وزیر کشاورزی کانادا، نیز در رابطه با جزئیات این طرح گفت: زمان‌هایی مثل زمان حاضر نقش حساس کشاورزان، تولید و توزیع کنندگان مشاورزی و مواد غذایی مشخص می‌شود.

ترودو در ادامه سخنانش خطاب به تمام کانادایی‌ها گفت: بس است دیگر! در خانه بمانید. این کاری است که همه ما باید انجام دهیم و می‌خواهیم از اجرای آن اطمینان حاصل کنیم.

ترودو که به علت آزمایش مثبت سوفی همسرش از ۱۲ مارس در قرنطینه خانگی است و قصد دارد پس از گذراندن ۱۴ روز قرنطینه کامل مجددا مورد ارزیابی قرار بگیرد از تداوم چندین ماهه شرایط فعلی کشور خبر داد و گفت: دور کاری ممکن است برای کشور هزینه داشته باشد اما نمی‌توان آن را متوقف کرد.

وی در رابطه با الزاماتی که مردم باید رعایت کنند افزود: این بدان معنی است که باید افراد فاصله دو متر با شخصی دیگر را رعایت کنند و تا حد ممکن در خانه بمانند چون در غیر این صورت خود و دیگران را در معرض خطر ابتلا به بیماری و خطر قرار می‌دهند.

ترودو در همین رابطه عصر دوشنبه با نخست وزیران استان‌ها صحبت کرد و آنها از اعلام وضعیت اضطراری در بسیاری از مناطق خبر دادند.

نخست وزیر در این گفتگو از احتمال قرنطینه جمعی و خانگی در مراحل بعدی کنترل کروناویروس در کشور خبر داد.

رقابت برای ساخت واکسن کرونا ویروس در دنیا بالا گرفت / کدام کشور موفق به تولید اولین واکسن می‌شود…

نخست وزیر جاستین ترودو: جلسه پارلمان با موضوع کووید-۱۹ سه شنبه برگزار می‌شود

هزار دلار جریمه نقدی و حبس برای ناقضین تمامی قوانین مربوط به کنترل همه‌گیری کووید-۱۹ در مونترال

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز