تخت‌جمشید و حافظیه هنگام تحویل سال باز خواهد بود

Submitted on ش., 03/16/2024 - 13:14

روز شنبه ۲۶ اسفند، خبرگزاری ایلنا به نقل از رضا سامه، مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، نوشت که در میان اماکن تاریخی و ‌فرهنگی، تنها در تخت جمشید و حافظیه به طور رسمی مراسم تحویل سال برگزار خواهد شد.

به گفتۀ او به دلیل آنکه ساعت تحویل سال «به قول معروف بدموقع است»، امکان دارد که شمار مراجعان به سایر مکان‌های تاریخی اندک باشد.

تحویل سال ۱۴۰۳ خورشیدی به وقت ایران در ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز چهارشنبه اول فروردین خواهد بود.

رضا سامه توضیح داد که «البته ممکن است سازمان اوقاف در مساجد و امامزاده‌هایی که در بافت‌های تاریخی قرار دارند نیز برنامه تحویل سال داشته باشد» اما این موضوع ربطی به وزارت میراث فرهنگی ندارد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس قبلاً گفته بود که با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز، مراسم تحویل سال «با محوریت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی» در تخت‌جمشید و حافظیه برگزار خواهد شد. درهای این دو مجموعه از ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد به روی گردشگران و بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

همچنین در ایام تعطیلات نوروز وزارت میراث فرهنگی برنامه‌هایی در برخی مکان‌های تاریخی پیش‌بینی کرده است، از جمله در بیستون، پاسارگاد، سازه‌های آبی شوشتر، بسطام، الموت و همچنین در بعضی از کاروانسراها و باغ‌های سنتی.

اما تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی در روز ۱۳ فروردین که با سالگرد کشته شدن امام اول شیعیان مصادف است، تعطیل خواهد بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز