تخصیص اعتبار ۲۳۰ میلیاردی برای وام‌های دانشجویی/افزایش شمار متقاضیان وام

Submitted on Mon, 02/24/2020 - 00:36

دکتر ناصر مطیعی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به بودجه صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: بر اساس لایحه پیشنهادی دولت وجود ۱۵ درصد بودجه صندوق رفاه دانشجویان در سال آینده افزایش یافته است اما بودجه سال ۹۸ تا ماه گذشته حدود ۴۰ درصد تخفیف داشته است و ما پیگیری‌های لازم را برای تخصیص کامل بودجه از سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می‌دهیم.

وی در ادامه به دغدغه‌های دانشگاه‌ها در سال ۹۹ در حوزه بودجه رفاهی دانشجویان اشاره کرد و افزود: پیش بینی وضعیت رفاهی دانشگاه‌ها برای سال آینده فعلا زود است و در حال حاضر به فکر نیازهای رفاهی دانشجویان در سال جاری هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اعلام اینکه ثبت نام برای دریافت تمامی وام‌های دانشجویی آغاز شده است، گفت: ما مشکلی در پرداخت وام‌های دانشجویان در نیم سال اول تحصیلی نداشتیم و به همه لیست‌های متقاضی وام تعلق گرفته و در نیم سال دوم نیز هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

دکتر مطیعی تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز در حوزه وام‌های دانشجویی برای نیم سال دوم تحصیلی پیش بینی شده است و ما حدود ۲۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت انواع وام‌های دانشجویی در این نیم سال در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیاز برای دریافت وام دانشجویی افزایش یافته است، طبیعتا وقتی شرایط جامعه از لحاظ اقتصادی و اجتماعی بد می‌شود در نتیجه متقاضیان وام دانشجویی نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز