تعداد بستری‌های جدید در کانادا در سال گذشته دوبرابر شده و انواع جدید ویروس به یک تهدید بزرگ تبدیل شده است

Submitted on س., 10/25/2022 - 20:10

پس از گذشت سه سال از همه‌گیری، بیمارستان‌های سراسر کانادا همچنان در تلاش برای غلبه بر تاثیر کروناویروس جدید هستند.


بیمارستان هامبر ریور در تورنتو

طبق گزارش بهداشت عمومی کانادا، بین ۱۵ سپتامبر و ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲، بیمارستان های کانادا به طور متوسط ​​روزانه ۴۷۰۰ بستری در بیمارستان کووید-۱۹ را تجربه کردند. گفتنی است در مدت مشابه سال گذشته روزانه تعداد بستری های کوید در سراسر کشور ۲۰۰۰ مورد بوده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، از میان استان ها، سیستم مراقبت های بهداشتی کبک بیشترین ضربه را خورده است. اکنون برای اولین بار از ماه آگوست تعداد بستری شدن در این استان از ۲۰۰۰ نفر فراتر رفته است. وزیر بهداشت این استان از ساکنان این استان می‌خواهد برای محافظت بیشتر، واکسن‌های تقویت‌کننده دریافت کنند.

بهداشت عمومی انتاریو نیز روند مشابهی را گزارش کرده است. تعداد بستری‌های کووید-19 در انتاریو این هفته به ۱۶۲۹ نفر رسید که بالاترین تعداد از ۴ ماه می است. نوا اسکوشیا همچنین شاهد افزایش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان با کووید-19، به ویژه تعداد افراد مسن ۷۰ و ۸۰ ساله بودند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند.

اپیدمیولوژیست ها انتظار داشتند در پاییز امسال با شروع فصل آنفولانزا، تعداد عفونت های جدید ویروس کرونا افزایش یابد، اما مجموعه ای از عوامل مانند ظهور انواع جدید، سایر ویروس ها و مشکلات پزشکی فشارهای جدیدی را بر سیستم های بیمارستانی وارد کرده است.

دکتر کاشف پیرزاده، پزشک اورژانس در تورنتو، گفت که بیمارستان اخیراً مملو از جمعیت بوده است، به ویژه افزایش تعداد کودکان بستری در بیمارستان، نه تنها مبتلایان به کرونای جدید، بلکه همچنین بسیاری از افراد مبتلا به سایر ویروس های تنفسی و آنفولانزا می باشد.

دکتر پیرزاده گفت: "معلوم نیست که چرا این اتفاق در حال حاضر رخ می دهد، زیرا به طور معمول شیوع این ویروس در ماه های آخر زمستان است." «کمبود داروهای کودکان ادویل و تیلنول نمونه ای از این افزایش است.

پیرزاده هشدار می دهد که اکنون انواع جدیدی در حال ظهور هستند که تهدیدات جدیدی را به همراه دارند، مانند انگلستان و سنگاپور که اکنون شاهد افزایش موارد مربوط به انواع جدید BQ.1.1 و نوع تکاملی XBB هستند.

سرویس امنیت بهداشتی بریتانیا در این هفته از رشد فعالیت‌های جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و وزیر بهداشت سنگاپور نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه گفت که شعبه تکاملی XBB موج جدیدی از شیوع جدید با نزدیک به ۱۵ هزار شیوع. عفونت در روز برای کشور به همراه دارد.

پیرزاده گفت: «معمولاً شاهد یک هشدار مشابه دو تا سه هفته ای به صورت محلی قبل از شروع موج جدید شیوع هستیم.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز