طالبان زنان و دختران افغانستانی را از حضور در جامعه حذف کرده‌اند

Submitted on جمعه, 12/09/2022 - 13:21

شانزده ماه پس از روی کار آمدن دوباره گروه شورشی طالبان، فولکر تورک ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشری در افغانستان، شرایط زندگی و محرومیت زنان و دختران افغانستانی تحت سلطه این گروه در جهان امروزی را «استثنایی» توصیف کرد.

🚨 NEWS ALERT@UNHumanRights chief Volker Türk holds a press conference ahead of #HumanRightsDay 2022⏰ 9:30 Geneva timeWATCH LIVE ▶️ https://t.co/85X7hconnr pic.twitter.com/xzNlzLENao

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین در سخنرانی روز جمعه خود در ژنو، با اشاره به محدودیت‌های شدیدی  که گروه طالبان علیه زنان و دختران در افغانستان وضع کرده‌اند گفت که بانوان افغانستانی تحت حاکمیت این گروه در شرایط دشواری قرار دارند.

گروه افراطی طالبان که پس از به قدرت رسیدن دوباره در افغانستان ۱۵ اوت سال ۲۰۲۱ میلادی، زنان و دختران افغانستانی را از حق کار، تحصیل، مشارکت در صحنه سیاسی...محروم ساختند، طی هفته‌های اخیر مقررات زن‌ستیز خود را به شدت افزایش داده‌اند.

افزایش ممنوعیت‌ها علیه زنان افغانستانی از سوی گروه طالبان، واکنش شهروندان این کشور، سیاستمدراران و همچنین نهاد‌های حقوق بشری بین‌المللی که برای برابری جنسیتی مبارزه می‌کنند، به همراه داشته است. 

در ادامه این واکنش‌ها، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان پس از دیدار با ملا یعقوب، وزیر دفاع طالبان در امارت متحده عربی اعلام کرد که مشروعیت داخلی و بین‌المللی این گروه به چگونگی برخورد آن‌ها با زنان و دختران در افغانستان بستگی دارد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز