طالبان با تیراندازی به تظاهرات زنان آرایشگر در کابل پاسخ دادند

Submitted on چ., 07/19/2023 - 10:16

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی گروه طالبان با تیراندازی هوایی،  شلیک گاز و همچنین پاشیدن آب تجمع اعتراضی امروز زنان افغانستانی در کابل را متفرق کردند.

در ویدیویی فرستاده شده به خبرگزاری فرانسه، یکی از زنان معترض می‌گوید که تظاهر کنندگان خواستار «نان، کار، آزادی» هستند. وی پس از رسیدن نیروهای امنیتی گروه طالبان و متفرق شدن زنان معترضان تاکید می‌کند که از آن‌ها این تظاهرات را در برابر دفتر یوناما ادامه می‌دهند.

تظاهرات امروز زنان آرایشگر در رابطه به بستن آرایشگاه، با خشونت و سرکوپ از سوی طالبان مواجه شدند!Today's demonstration of female hairdressers in relation to closing the barber shop was met with violence and sarcopah by the Taliban#BanTaliban #همیاری_زنان_افغانستان pic.twitter.com/0Dt10khEIq

این زنان معترض  با در دست داشتن پلاکارد‌های «نان، کار، عدالت» از سران رژیم گروه افراطی طالبان خواستند تا فرمان ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در افغانستان را لغو کنند.

Women's demonstration in Kabul against the Taliban ended violently, one person was arrested and one person was injured.#DoNotRecognizeTaliban تظاهرات زنان در کابل علیه طالبان با خشونت پایان یافتن یک نفر دستگیر و یک نفر زخمی شد@SR_Afghanistan @UN_HRC @hrwafghanistan pic.twitter.com/W5Zv0UE6zD

برخی از شهروندان کابل با انتشار عکس و ویدیو از تظاهرات امروز در پایتخت افغانستان در رسانه‌های اجتماعی نوشته‌اند که نیروهای امنیتی طالبان چندین زن معترض را بازداشت کردند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز