طالبان: عاملان حمله به مرکز آموزشی کاج را کشتیم

Submitted on ش., 10/22/2022 - 09:20

روز شنبه ۲۲ اکتبر، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در توییتی نوشت: پس از بازداشت دو تن از اعضای گروه داعش، یک مرکز مخفیگاه داعش در مربوطات حوزه هشتم امنیتی شهر کابل هدف حملات نیروهای طالبان قرار گرفت. شهروندان کابل گفته‌اند که دیشب (شامگاه جمعه) در ساحه «بنی‌حصار» مربوط حوزه هشتم امنیتی شهر کابل صدای تیراندازی و چندین انفجار شنیده می‌شد.

مجاهد اضافه کرد که در نتیجه این رویداد شش تن از اعضای داعش کشته شدند و جنگ افزارهای آنها به شمول اسلحه، بمب‌های دستی، مواد انفجاری و همچنان یک خودرو نوع «کرونا» به دست آمده است.

او تصریح کرد: «داعشی‌های کشته شده در این عملیات کسانی بودند که در انفجارات اخیر در مسجد وزیراکبر، کورس تعلیمی (موسسه آموزشی) کاج در دشت برچی و بعضی جنایات دیگر علیه مردم ملکی (غیرنظامی) دست داشتند.»

سخنگوی طالبان اظهار کرده است که در جریان این عملیات علیه گروه داعش در شهر کابل، یک طالب کشته شد و یک طالب دیگر زخم برداشت.

طالبان در شرایطی از کشته شدن عاملان حمله به مرکز آموزشی کاج در غرب شهر کابل خبر داده اند که تا هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله مرگبار را به عهده نگرفته است.

سه هفته پیش، مرکز آموزشی کاج در منطقه هزاره‌نشین دشت برچی در غرب شهر کابل هدف حمله مرگبار انتحاری قرار گرفت که در نتیجه حدود ۶٠ دانش آموز عمدتاً دختر کشته شدند و ۱۲٠ دانش آموز دیگر زخم برداشتند. این حمله مرگبار انتحاری با واکنش‌های شدید و گسترده داخلی و خارجی مواجه شد و اعتراضات جهانی را در پی داشت.

معترضان این حملات مرگبار را مصداق «نسل‌ کٌشی» می‌دانند و شعار «نسل کٌشی هزاره‌ها را متوقف کنید» سر می‌دادند.

چاندرا آریا، عضو پارلمان کانادا اخیراً در سخنرانی خود در پارلمان این کشور به حمله مرگبار در مرکز آموزشی کاج در غرب شهر کابل اشاره کرد و تاکید نمود که هزاره‌های افغانستان با خطر جدی نسل کشی مواجه اند و دولت کانادا باید از طالبان بخواهد که از هزاره‌ها در افغانستان محافظت کنند.

همچنان شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر اعلامیه‌ای حمله انتحاری بر دانش آموزان در غرب شهر کابل را «هولناک» خواند و تاکید کرد که هرگونه اقدام «تروریستی» صرف نظر از انگیزۀ آنان در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، «مجرمانه و غیرقابل توجیه» است.

شورای امنیت سازمان ملل در اعلامیۀ خود خواستار پاسخ‌گویی عاملان، سازمان‌دهند‌گان، تأمین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات «تروریستی» شد و بر محاکمه آنان تأکید کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز