طالبان ۳۳ نفر را در سه ولایت افغانستان در ملأ عام شلاق زدند

Submitted on پ., 12/08/2022 - 09:18

یک روز پس از اعدام یک فرد در ولایت فراه، طالبان روز پنجشنبه، ۱۷ قوس / آذر، در ادامه مجازات علنی محکومین، ۳۳ نفر را در انظار عمومی شلاق زدند.

دادگاه عالی طالبان اعلام کرده است که ۱۸ مرد و ۹ زن در ولایت پروان، دو مرد و یک زن در ولایت ننگرهار و سه نفر در ولایت پکتیکا در حضور مردم شلاق زده شدند.

طالبان یک روز قبل از مردم دعوت کرده بودند که برای دیدن اجرای حکم این گروه به استادیوم ورزشی شهر چاریکار مرکز ولایت پروان حاضر شوند و امروز نیز ۲۷ تن را با حضور بیش از سه هزار نفر در این ولایت شلاق زدند.

دادگاه عالی طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این افراد به جرایم «لواط، شهادت دروغ، فریبکاری، جعل اسناد، فروش مواد مخدر، فساد اخلاقی، روابط نامشروع و فرار از منزل» مجازات شده‌اند.

همچنین دادگاه عالی طالبان اعلام کرده است که سه نفر به جرم دزدی در ولایت پکتیکا و دو مرد و یک زن در ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار به جرم روابط نامشروع دره (شلاق) زده شدند.

اما شهروندان افغانستان با این رویکرد طالبان مخالف هستند و تأکید دارند که مجازات علنی مجرمین، باعث افزایش جرم شده و خلاف کرامت انسانی و احکام دین اسلام است.

راضیه شاران، یکی از شهروندان افغانستان می‌گوید که مردم افغانستان در زندان جغرافیایی کشورشان گیر مانده‌اند و جهان نظاره‌گر ظلم طالبان علیه این مردم هستند.

او علاوه می‌کند که مردم افغانستان با شرایط سخت مواجه هستند و نانی برای خوردن و مواد سوخت برای گرم ساختن خانه‌هایشان ندارند، اما طالبان برای حل این مشکلات اقدامی نکرده و به مجازات مردم رو آورده‌اند.

خانم شاران افزود:

این شهروند افغانستان باورمند است که مجازات علنی مجرمین خلاف کرامت انسانی و شریعت اسلامی است و هیچ دینی توهین به انسان‌ها در حضور مردم جایز نمی‌داند.

وی از کشورهای جهان می‌خواهد که فرستادن پول و کمک‌های مالی به طالبان را کنار گذاشته و در کنار مردم افغانستان علیه این گروه اقدام جدی نمایند تا با وارد کردن فشارهای بیشتر طالبان را مجبور به تشکیل حکومت همه‌شمول و رعایت حقوق بشر نمایند.

همچنین شاران خطاب به کشورهای جهان می‌گوید که با به رسمیت شناختن حکومت طالبان شریک جرم و ظلم این گروه علیه مردم افغانستان نشوند.

فخرالدین، شهروند دیگر افغانستان که در یکی از دادگاه‌های صحرایی طالبان حضور داشته می‌گوید که شلاق زدن و اعدام کردن مجرمین از سوی طالبان، مردم افغانستان را بیشتر نسبت به آینده ناامید می‌کند.

وی باور دارد که این گونه دادگاه‌ها و اجرای چنین احکامی، مجرمین را بیشتر عقده‌مند کرده و باعث افزایش جرم در جامعه می‌شود و مجرمین پس از پشت سر گذاشتن دادگاه به جرایم بزرگتر رو خواهند آورد.

با این وجود، طالبان در کنار شلاق زدن مجرمین در انظار عمومی به تازگی اجرای قصاص و اعدام محکومین را در حضور مردم آغاز کردند و روز چهارشنبه، یک تن در ولایت فراه با حضور شماری از مقام‌های بلند پایه حکومت طالبان بر اساس حکم دادگاه این گروه به گلوله بسته شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز