سومین شب متوالی بمباران کی‌یف توسط ارتش روسیه

Submitted on س., 05/30/2023 - 07:17

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حالی که ارتش روسیه روز دوشنبه ۲۹ مه/ هشتم خرداد شهر کی‌یف را در طول روز هدف موشک‌های بالستیک خود قرار داد، این شهر طی سه شب گذشته نیز از حملات روسیه در امان نماند. 

به گفته رئیس اداره نظامی کی‌یف، همه پهپادهای حملات ۲۴ ساعت گذشته ساخت ایران بودند. 

قطعات این هواپیماهای بدون ‌سرنشین در جاده‌ها، روی خودروها و همچنین روی یک ساختمان سقوط کرده است. 

طی یک ماه گذشته روسیه حملات متعدد موشکی و پهپادی به شهر کی‌یف داشته است، این حملات که اغلب شب‌ها صورت گرفته ترس و وحشت بسیاری در ساکنان ایجاد کرده است. در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از اوکراینی‌ها نوشته‌اند که شب‌ها نمی‌توانند بخوابند. 

روز دوشنبه ارتش اوکراین اعلام کرد که ۳۷ موشک و ۲۹ پهپاد روس را در شب ۲۸ تا ۲۹ مه در سراسر این کشور و به ویژه کی‌یف رهگیری کرده است. 

صبح دوشنبه چندین موشک بالستیک روسیه به سوی کی‌یف پرتاب شد. ارتش اوکراین همچنین از سرنگون کردن ۱۱ موشک اسکندر روسیه در همان روز خبر داد.

همچنین بنا به اعلام اداره منطقه‌ای خملنیتسکی، یکشنبه شب یک سایت نظامی در غرب اوکراین به طور قابل توجهی مورد حمله روسیه قرار گرفت.

روسیه نیز به طور جداگانه از «حمله» به فرودگاه‌های اوکراین طی همان شب خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌‌ای با بیان اینکه «همه اهداف تعیین شده منهدم شدند» همچنین اعلام کرد که «پست‌های فرماندهی، پست‌های راداری و نیز تجهیزات هوانوردی، تاسیسات ذخیره‌سازی سلاح و مهمات اوکراینی‌ها» جزو این اهداف بوده‌ است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز