سربازان اوکراینی هدایت تانک‌های آمریکائی را در آلمان می‌آموزند

Submitted on Mon, 05/29/2023 - 08:16

تارنمای اینترنتی اشپیگل آنلاین درباره آغاز آموزش سربازان اوکراینی می‌نویسد که برای این آموزش‌ها ۳۱ تانک آبرامز اختصاص یافته است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که از این تانک‌ها تنها استفاده آموزشی خواهد شد، اما اکنون گفته می‌شود که آن‌ها به لحاظ فنی کنترل و آماده شده‌اند تا در پایان دوره آموزشی برای استفاده در جنگ علیه روسیه مورد استفاده قرار گیرند.

خبر آغاز دوره آموزشی نیروهای زرهی اوکراین در آلمان یک روز پس از آن منتشر شد که سفیر اوکراین در برلین اعلام کرد آلمان به زودی ۱۱۰ تانک لئوپارد ۱ تحویل اوکراین خواهد داد. اوکراین تاکنون بیش از ۲۳۰ تانک و ۱۵۵۰ نفربر زرهی از آمریکا و اروپا دریافت کرده و اکنون برای دریافت جنگنده‌های اف ۱۶ می‌کوشد.

آمریکا و برخی از متحدان این کشور در اروپا آمادگی خود را برای آموزش پرواز با جنگنده‌های اف ۱۶ اعلام کرده‌اند، اما هنوز روشن نکرده‌اند که آیا این هواپیماها را در اختیار اوکراین خواهند گذاشت یا نه. کارشناسان نظامی می‌گویند چون اوکراین در حال حاضر دارای هواپیماهای اف ۱۶ نیست، آموزش خلبانان این کشور برای پرواز با این هواپیماها نشانه آمادگی بالقوه غرب برای تسلیم آن‌ها به اوکراین است.

>> همچنین بخوانید : خیر، این ویدئو تانک‌های لئوپارد ۲ را در اوکراین نشان نمی‌دهد

روز یکشنبه ۲۸ مه، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه هشدار داد که تحویل جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین بازی با آتش است. وی به این ترتیب اعلام خطر کرد که این اقدام غرب می‌تواند به گسترش دامنه جنگ بیانجامد. به تازگی اعلام شده است که روسیه موشک‌های هسته‌ای متعددی را در بلاروس مستقر می‌کند. مسکو از نخستین ماه‌های جنگ اوکراین تاکنون چندین بار تهدید کرده است که این جنگ می‌تواند به درگیری هسته‌ای منتهی شود.

خبر آغاز دوره آموزشی سربازان اوکراین برای هدایت تانک‌های آبرامز در آلمان را وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است. به نوشته مجله نظامی «استارز اند استریپز» سربازان اوکراینی در جنوب آلمان تاکتیک‌های خاص هدایت تانک‌ها را فرا می‌گیرند و همچنین یک دوره خدمات پزشکی را سپری خواهند کرد.

به گزارش اشپیگل آنلاین دو هفته پیش ۳۱ تانک آمریکائی آبرامز وارد پایگاه نظامی گرافنفوور شدند. مارک میلی رئیس ستاد ارتش ایالات متحده آمریکا در ماه آوریل سال جاری در دیدار با رابطین اوکراین در پایگاه آمریکائی رامشتاین آلمان گفته بود که آمریکا ابتدا تانک‌های تمرینی به آلمان خواهد فرستاد که تنها برای آموزش مناسب و فاقد توانائی جنگی هستند.

وی افزوده بود که تانک‌های قابل بهره برداری در فرصت‌های بعدی آماده خواهند شد. اما اندکی بعد لوید آستین وزیردفاع آمریکا اعلام کرد که کشورش به ارسال تانک‌ها سرعت بخشیده است تا در ماه‌های آینده ارتش اوکراین را به تجهیزات زرهی بیشتری مجهز کند.

ایالات متحده آمریکا پس از مدت‌ها تردید سرانجام در ماه ژانویه سال جاری اعلام کرد که ۳۱ تانک «ام-١ آبرامز‌» در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. اکنون این وعده ظاهرا پیش از پیش از موعد تحقق یافته است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز