سخنگوی کاخ سفید: آمریکا پیش از واکسیناسیون شهروندان داخلی برای مکزیک و کانادا واکسن نمی‌فرستد

Submitted on چ., 03/03/2021 - 01:31

به گفته جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید، آمریکا پیش از اینکه طرح واکسیناسیون شهروندان خودش را به پایان نرساند هیچ دوزی از واکسن را برای کشورهای مکزیک و کانادا ارسال نمی‌کند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، وی که در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران سخن می‌گفت در پاسخ به اینکه آیا بایدن قصد دارد بخشی از واکسن کووید19 که در اختیار ایالات متحده است به سایر متحدان او دهد بیان کرد، خیر!

هفته گذشته نیز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در گفتگو با بخش زنده سی بی سی گفته بود که ایالات متحده در حال بررسی روشهای کمک به واکسیناسیون کووید19 در سراسر جهان است.

تا زمانیکه تمام دنیا واکسینه نشوند هیچ یک از ما به طور کامل ایمن نخواهیم بود.

به گفته آنتونی بلینکن کشور کانادا در حال حاضر در رابطه با واکسیناسیون از سایر متحدانش عقب تر است. ایالات متحده نیز پیش بینی می‌کند طی سه ماهه نخست سال 2021، 4.4 برابر بیشتر از کانادا واکسیناسیون کرده باشد.

بایدن تاکنون سیاست دولت گذشته در مورد اختصاص تقریباً تمام واکسن‌های ساخت آمریکا برای بازار داخلی کشورش حفظ کرده است.

دسامبر گذشته و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ وی با امضای یک دستورالعمل از تولیدکنندگان دارو امریکایی خواسته بود تا ابتدا نیاز داخلی کشور را در واکسن کرونا تامین کنند.

این سیاست، موجب شد که کانادا حتی با وجود نزدیکی جغرافیایی با امریکا واکسن مورد نیاز خود را از اروپا تامین کند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هفته گذشته گفت که کانادا انتظار دارد بخشی از واکسن مورد آسترازنکای خود را از طریق امریکا وارد کند.

هفته گذشته وزارت بهداشت کانادا مجوز ورود این واکسن را به کشور صادر کرد.

منبع:سی.بی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز