شمار مبتلایان کرونا در سراسر جهان از مرز هشت میلیون نفر گذشت

Submitted on س., 06/16/2020 - 13:16

بر اساس تازه ترین گزارش های وزارت بهداشت چین، بیش از صد نفر طی هفته گذشته در پکن، پایتخت این کشور به بیماری کوویدـ۱۹ مبتلا شده اند. موج دوم شیوع ویروس کرونا  درحالی مقام های پکن را نگران ساخته است که پیش از این، شمار مبتلایان کرونا در چین به صفر رسیده بود. از سوی دیگر، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه با ابراز نگرانی از شیوع موج دوم ویروس کرونا در پکن گفت که چین روزانه بیش از ۹۰ هزار نفر را به منظور کنترل این ویروس آزمایش می کند. با این حال، با ثبت ۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان موج دوم این ویروس در پکن به ۱۰۶ نفر افزایش یافته است. 

همزمان با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین، شمار مبتلایان و جانباختگان این ویرس در پاکستان نیز به صورت چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت پاکستان، ۱۱۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند و شمار کل جانباختگان در این کشور به دو هزار و ۸۳۹ نفر افزایش یافته است. در همین حال، سازمان بهداشت جهانی خواستار اعلام وضعیت اضطراری در پاکستان شده و شمار کل مبتلایان در این کشور را حدود ۱۴۵ هزار نفر اعلام کرده است. در پی افزایش آمار کرونا در پاکستان، مسیر صادرات افغانستان با این کشور مسدود شده و بازرگانان افغان را نگران ساخته است. 

وزارت بهداشت افغانستان نیز از افزایش آمار کرونا خبر داده و گفته است که با ابتلای ۷۹۳ مورد جدید، شمار کل مبتلایان کرونا در این کشور از مرز ۲۷ هزار نفر فراتر رفته است. شمار رسمی جانباختگان بیماری کوویدـ۱۹ در افغانستان نزدیک ۵۰۰ نفر اعلام شده است. 

با اینکه چند هفته پیش مقامات بهداشتی ایران از کاهش آمار مبتلایان خبر داده بودند اما، طی روزهای گذشته و در پی کاهش محدودیت ها، این آمار در برخی از مناطق این کشور به شدت افزیش یافته است. بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت ایران، ۱۱۳ نفر طی شبانه روز گذشته جان خود را در این کشور در اثر ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ از دست داده اند. شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در ایران تا امروز نزدیک ۱۸۸ هزار و جانباختگان آن حدود ۹ هزار نفر اعلام شده است.

همزمان با آغاز موج دوم ویروس کرونا در پکن پایتخت چین و افزایش آمار این ویروس در کشورهای پاکستان، افغانستان و ایران، شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین نیز به شدت افزایش یافته است، تاجایی که ۲۱ درصد مبتلایان جهان ساکنان این منطقه هستند. بر اساس آخرین گزارش خبرگزاری رویترز و تازه ترین آمار دانشگاه جان هاپکینز، پس از ایالات متحده آمریکا، بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کوویدـ۱۹ در کشور برزیل به ثبت رسیده است. بر اساس آمار این دانشگاه، آمریکا با ۱۱۶ هزار و ۱۹۱ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا، برزیل با ۴۳ هزار و ۹۵۹، بریتانیا با ۴۱ هزار و ۸۲۱، ایتالیا با ۳۴ هزار و ۳۷۱، فرانسه با ۲۹ هزار و ۴۳۹، اسپانیا با ۲۷ هزار و ۱۳۶ هزار، و مکزیک با ۱۷ هزار و ۵۸۰ هزار نفر، هفت کشوری هستند که به ترتیب بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کوویدـ۱۹ را به ثبت رسانده اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز