شمار کودکان کشته‌شده در اعتراضات به ۴۳ تن رسید؛ رئیس بسیج مستضعفین اسرائیل را «کودک‌کش» خواند

Submitted on پ., 11/17/2022 - 12:59

بر پایه گزارش‌ها چهارشنبه‌شب ۲۵ آبان کیان پیرفلک، کودکی ۹ ساله‌، در جریان اعتراضات در ایذه، توسط نیروهای امنیتی کشته شد.

در این راستا ویدئویی منتشر شده است که بدن غرق در خون کیان را نشان داده و صدای یک مرد که از نزدیکان خانواده کیان است به گوش می‌رسد که در مورد شیوه کشته شدن این کودک توضیح می‌دهد.

بر پایه آن‌چه این مرد می‌گوید، کیان پیرفلک سوار بر خودروی پدرش در حال گذر از خیابان بوده که این خودرو از چهار طرف توسط «نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی» مورد حمله و اصابت گلوله قرار گرفته و کیان، کشته می‌شود.

بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر ایران که در اسلو، پایتخت نروژ مستقر است، شمار کودکانی که در جریان اعتراضات اخیر کشته شده‌اند، دست‌کم به ۴۳ تن رسیده است.

این گزارش می‌افزاید که از میان ۴۳ کودکی که کشته‌شدن‌شان تایید شده ۹ تن دختر و ۳ تن از آن‌ها نیز شهروند کشور افغانستان هستند.

با این حال، جمهوری اسلامی تاکنون در این راستا پاسخی روشن نداده و علاوه بر مسئولیت‌ناپذیری، در تازه‌ترین موارد کوشیده تا کشته‌شدن این کودکان، از جمله کیان پیرفلکی را به «تروریست‌ها» منسوب کند.

در گزارشی که روز پنج‌شنبه در رسانه‌های نزدیک به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی منتشر شده، مصاحبه‌هایی با دو فرد که یکی «پدربزرگ کیان» و دیگری «دایی کیان» عنوان شده‌اند، صورت گرفته‌است.

در این مصاحبه‌ها هر دو تن از عبارت «تروریست» در مورد عاملان استفاده کرده و خواهان حقیقت‌یابی و مجازات می‌شوند، بی‌آن‌که آگاهی دقیقی در مورد سرمنشا این «اطلاعات مبهم و نام‌گذاری» ارایه شود.

این در حالی است که پیش‌تر، مادر نیکا شاکرمی، نوجوانی که در جریان اعتراضات کشته شد، فاش کرده بود که به‌هدف «اعتراف اجباری» توسط حکومت مورد تهدید قرار گرفته و برادر و خواهرش نیز بازداشت و تحت فشار شدید مجبور به اعتراف و دروغ‌گویی شده‌اند.

در سوی دیگر بر پایه آن‌چه مردم حاضر در خیابا‌ن‌ها بر اساس دیده‌ها گواهی می‌دهند، این ماموران رسمی و لباس‌شخصی حکومت هستند که به‌روی مردم آتش گشوده و با سلاح‌های گرم و سرد به کشتار و ضرب و جرح معترضان می‌پردازند.

در حالی‌که این روزها در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از کاربران، مسئولان رژیم حاکم بر ایران را «کودک‌کش» لقب داده‌اند، سردار سپاه غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان «بسیج مستضعفین» روز جمعه رژیم اسرائیل را «کودک‌کش» خوانده‌است.

او که در رزمایش «جهادگران فاطمی» سخن می‌گفت، اظهار کرده که جمهوری اسلامی «ده‌ها هزار موشک» را برای پرتاب به اسرائیل آماده کرده‌است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین،  همچنین وعده به فروپاشی رژیم اسرائیل از مسیر «شکل‌گیری جبهه مقاومت و ایران مستقل» داده‌است.

بر پایه آن‌چه در ویدئو و گزارش‌ها دیده می‌شود، بسیجیان از جمله گروه‌هایی هستند که مسلحانه برای سرکوب و کشتار مردم ایران در خیابان‌ها وارد عمل شده‌اند.

معترضان در هفته‌های اخیر در شعارها از اعضای «سازمان بسیج مستضعفین جمهوری اسلامی ایران» با الفاظی رکیک یاد می‌کنند و این قشر همراه با سایر نظامیان و معممان، مورد تندترین حمله‌های لفظی توسط معترضان قرار گرفته‌است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز