شبکه حقوق بشری هه‌نگاو: بازاریان سقز در اعتراض به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان اعتصاب کردند

Submitted on Mon, 04/10/2023 - 06:34

به دنبال حملات شیمیایی تازه در چندین مدرسه دخترانه شهر سقز در استان کردستان، بازاریان این شهر در محکومیت مسمومیت‌های سریالی دختران دانش‌آموز دست به اعتصاب زدند. تصاویر منشتر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز این موضوع را تایید می‌کند.

اعتصاب کسبه و بازاریان یک روز بعد از مسمومیت ده‌ها دانش‌آموز دختر در دست‌کم شش مدرسه شهر سقز اتفاق می‌افتد. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده امروز دوشنبه ٢١ فروردین در شبکه‌های اجتماعی حاکی از حاکم شدن جو نظامی امنیتی در شهر سقز در استان کردستان است. شبکه حقوق بشری هه ونگاو تصاویری از حضور نیروهای یگان ویژه در خیابان‌های این شهر کّرد منتشر کرده است.

امروز دوشنبه ۲۱ فروردین، اعتصاب گسترده کسبه و بازاریان #سقز در اعتراض به #حمله_شیمیایی_به_مدارس pic.twitter.com/1zcCFBnecE

یکشنبه شب، مردم شهر سقز تجمع اعتراضی همراه با شعارهای ضد حکومتی برگزار کردند. در برخی از ویدئوهای منتشر شده از تجمعات صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

بنابر گزارش شبکه حقوق بشری هه‌نگاو امروز دوشنبه ٢١ فروردین در بیشتر مدارس سقز، دانش‌آموزان و معلمان با بایکوت کلاس‌های درس، حملات شیمیایی به مدارس و دختران دانش‌آموز را محکوم کردند.

دانش‌آموزان در دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز در استان کردستان دچار مسمومیت شدند.

حملات شیمیایی به مدارس دخترانه از ماه‌ها پیش آغاز شده بود. موج جدید از این حملات همراه با بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز آغاز شده که که تا کنون ده‌ها دانش‌آموز را در استان‌های مختلف روانه بیمارستان کرده است.

شبکه حقوق بشر کردستان یکشنبه تصاویری از تجمع خانواده‌های دانش‌آموزان در برابر مدارس و بیمارستان این شهر و حضور نیروهای یگان ویژه در خیابان‌های اصلی سقز منتشر کرده است. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز