سفیر بریتانیا در سازمان ملل خطاب به طالبان: رویکرد شما در قبال زنان غیرقابل توجیه است

Submitted on ش., 04/29/2023 - 06:50

سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نشست اخیر شورای امنیت این سازمان همچنین گفت که محدودیت‌های اعمال شده از سوی سران گروه طالبان در ۲۰ ماه گذشته٬ موجب حذف سیستماتیک زنان و دختران از جامعه این کشور شده است.   

باربارا وودوارد با قدردانی از کشورهای ژاپن و امارات متحده عربی برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در محکومیت طالبان٬ در ادامه تاکید کرد که ممنوعیت کار در دفاتر سازمان ملل برای زنان٬ اصول اساسی منشور این سازمان را نقض می‌کند. 

وی با اشاره به این که ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بین‌المللی و بشردوستانه نیاز دارند٬ ممنوعیت کار برای زنان را مانعی جدی برای ارسال کمک‌ها به اقشار آسیب‌پذیر در این کشور توصیف کرد. 

“We will not abandon the women and girls of Afghanistan.”- @BWoodward_UNToday, the #UNSC unanimously voted to adopt resolution 2681 condemning the Taliban’s latest decision to ban Afghan women from working for the UN in country. pic.twitter.com/qWmDzWc4Sf

سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد همچنین گفت که کشورش از قطعنامه شورای امنیت در محکومیت طالبان حمایت می‌کند تا پیامی صریحی بفرستد به سران این گروه در خصوص همه سیاست‌هایی که حقوق اساسی زنان را نقض می‌کند.  

باربارا وودوارد با تاکید بر ادامه حمایت بریتانیا و سازمان ملل از زنان و دختران افغانستان از سران گروه طالبان خواست تا همه محدودیت‌های اتخاذ شده طی ۲۰ ما اخیر را فورا لغو کنند. 

در بخشی از  سخنرانی اخیر  باربارا وودوارد که روز شنبه ۲۹ آوریل/نهم اردیبهشت، در قالب یک بیانیه در وب‌سایت دولت بریتانیا منتشر شد در مورد ممنوعیت کار زنان در افغانستان  آمده است: «ممنوعیت کار در دفاتر سازمان ملل در این کشور برای زنان٬ آخرین نمونه از عدم احترام طالبان به حقوق اساسی زنان است.»

ممنوعیت کار برای زنان در دفاتر سازمان ملل در افغانستان

در پی اعلام ممنوعیت کار برای زنان در دفاتر سازمان ملل متحد در افغانستان، شورای امنیت این سازمان ضمن محکوم کردن محدودیت‌های زن‌ستیزانه گروه طالبان روز پنج‌شنبه ۲۷ آوریل/هفتم اردیبهشت، قطعنامه‌ای را علیه ممنوعیت اخیر به رای گذاشت.

این قطعنامه همانگونه که انتظار می‌رفت به اتفاق آرای تمامی ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان روز پنج‌شنبه تصویب شد. همه کشورهای عضو شورای امنیت پس از تصویب قطعنامه اخیر رویکرد طالبان علیه زنان را محکوم کردند و خواستار لغو فوری محدودیت‌ها در این کشور شدند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز