سازندگان بیشتر پروژه های خود را در کانادا لغو می کنند زیرا سه عامل بحران مسکن را تشدید می کند

Submitted on س., 08/15/2023 - 20:22

در زمانی که کانادا برای ساخت بیستر مسکن مستاصل است و داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو در شرف بازگشایی بخش‌هایی از کمربند سبز برای توسعه است، ارقام نشان می‌دهند که صنعت ساخت‌وساز در میان نرخ‌های بهره بالا «چشم انداز منفی» دارد و ۲۲ درصد از سازندگان مسکن در لغو کامل پروژه های مسکن را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ در ایالات متحده آمریکا لغو کردند.

به گزارش تورنتو استار، انجمن خانه سازان کانادا (CHBA) هفته گذشته گزارش سه ماهه دوم خود را منتشر کرد که در آن ساخت و ساز خانه های یک خانواده و چند خانواده کم بود، اما در سه ماهه دوم نسبت به پاییز سال ۲۰۲۲ افزایش اندکی داشت.و از پایین ترین سطح خود را بالا کشیده است.

حدود ۶۷ درصد از اعضای هیئت متخصص صنعت انجمن مستغلات گفتند که کندی بازار مسکن منجر به ساخت کاندوهای کمتری شده است، در حالی که در دو فصل گذشته ی سال تنها ۵۹ درصد بود.

کوین لی، مدیرعامل CHBA گفت: کندی ساخت و ساز خانه‌های جدید نگران‌کننده است، زیرا کانادا باید در ۱۰ سال آینده ۵/۸ میلیون خانه بسازد تا شکاف فعلی عرضه مسکن در کانادا را جبران کند.

او گفت: "شرایط فعلی افزایش هزینه های ساخت و ساز، کمبود نیروی کار، و به ویژه شرایط مالی فعلی ساخت و ساز را متوقف می کند. کانادا به یک رویکرد کل نگر برای افزایش ساخت و ساز مسکن نیاز دارد."

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در زمانی که دولت فورد قصد دارد ۷۴۰۰ هکتار از زمین های سبز را برای ساخت مسکن جدید حذف کند، ساخت و ساز کند شده است. فورد هفته گذشته گفت: "ما سخت کار می کنیم تا ۵۰۰۰۰ خانه برای افرادی که به آنها نیاز دارند بسازیم."

در این گزارش آمده است که بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را از اواخر ژانویه تا جون متوقف کرد و به خریداران فرصت داد تا خود را با نرخ‌های بالاتر تطبیق دهند و فروش بهاره و افزایش قیمت‌ها باعث خوش‌بینی به بازار شد. اما این گزارش همچنین می گوید که افزایش نرخ بهره در ماه جون و جولای شتاب ساخت و ساز را از بین برد.

شاخص جدید خانه های تک خانواری CHBA از ۳۴/۵ در سه ماهه اول به ۳۹/۹ افزایش یافت و شاخص چندخانواری آن از۳۳/۵ در سه ماهه قبل به ۴۱ رسید که نشان دهنده کمی بهبود شرایط برای ساخت خانه های جدید است. شاخص بازار مسکن این انجمن از ۰ تا ۱۰۰ متغیر است. وقتی شاخص صفر باشد، به این معناست که خانه‌سازان انجمن فکر می‌کنند وضعیت بازار بد است، وقتی بازار خوب است، شاخص ۱۰۰ است.

با این حال، CHBA خاطرنشان کرد که هر دو شاخص در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ (قبل از افزایش نرخ)، زمانی که شاخص تک خانواده و چند خانواده به ترتیب ۸۹/۴ و ۸۸/۸ واحد بودند، «بسیار پایین‌تر» از معیارهای مشابه هستند.

لی گفت، در طول همه‌گیری، شروع مسکن به دلیل نرخ‌های بهره پایین، پس‌انداز مصرف‌کننده و توانایی زندگی دورتر از محل کار بسیار فراتر از هنجارهای تاریخی رشد کرده است.

او گفت: «شروع ساخت خانه ها مسکونی به تعداد 271000 در سال ۲۰۲۱ وتعداد 261000 شروع در سال ۲۰۲۲ بسیار بالاتر از هنجار تاریخی حدود 200000 است. مقابله با کمبود مسکن و تلاش برای دو برابر کردن شروع مسکن نیازمند تعهد کامل همه سطوح دولت است.

در حالی که داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو گفت که نیاز به مسکن بیشتر باعث تصمیم بحث برانگیز برای باز کردن کمربند سبز برای توسعه شد، این گزارش خاطرنشان کرد که موضوع مهم‌تر در وهله اول واداشتن سازندگان به ساخت خانه‌ها می باشد.

لی اضافه کرد که دولت فدرال می تواند با ارائه مشوق های مالیاتی بیشتر برای توسعه اجاره های هدفمند، سهام مسکن های مقرون به صرفه تر را افزایش دهد.

مارک دزورمو، اقتصاددان ارشد دژاردین، گفت که صندوق توسعه مسکن دولت فدرال، که مشوق هایی را برای دولت های محلی که وظیفه اجرای سیاست های افزایش عرضه مسکن را دارند، فراهم می کند و این گامی در جهت صحیح از نظر ساخت مسکن بیشتر است.

او گفت: «دولت های استانی و شهری نیز مسئولیت کاهش موانع ساخت و ساز و استفاده از بودجه فدرال برای شروع بیشتر مسکن را دارند. کاهش موانع ساخت و ساز جدید می تواند شامل تغییر محدودیت های منطقه بندی برای افزایش تراکم در مسیرهای ترانزیتی باشد.

در این گزارش آمده است که پرداختن به کمبود نیروی کار عامل کلیدی دیگری است که باعث افزایش ساخت مسکن می شود. انتظار می رود حدود ۲۰ درصد از نیروی کار در صنعت خانه سازی ظرف یک دهه آینده بازنشسته شوند. در حالی که دولت فدرال با کاهش قوانین برای جذب کارگران ماهر بیشتر به کانادا برخی از نگرانی ها را برطرف کرده است، اما به طور کامل کمبود را برطرف نمی کند.

وی گفت: «کانادا باید ۳/۵ میلیون خانه بیشتر از ۲/۳ میلیون خانه‌ای که ما معمولاً در دهه آینده می‌سازیم بسازد تا کسری مسکن را ببندد و به پرداخت هزینه‌ها کمک کند.» «این یک هدف مهم است، دولت ها در همه سطوح برای دستیابی به آن و دستیابی به هر سطحی از موفقیت رویکردی جامع در پیش خواهند گرفت.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز