سال ۲۰۲۲، ۶ استان شاهد افزایش میانگین زمان انتظار در کلینیک‌ها هستند

Submitted on ی., 02/12/2023 - 11:34

داده‌ها نشان می‌دهد: سال ۲۰۲۲، ۶ استان شاهد افزایش میانگین زمان انتظار در کلینیک‌ها هستند

داده‌های جدید نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ کانادایی‌ها در شش استان به طور متوسط ۳۷ دقیقه بیشتر برای ویزیت پزشکان منتظر مانده‌اند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بنا بر گزارش Medimap، یک شرکت کانادایی که بیماران را با درمانگاه‌های walk-in clinics مطابقت می‌دهد، ساکنان بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا، انتاریو و نوا اسکوشیا در سال ۲۰۲۲ به طور میانگین ۱۲ دقیقه بیش از سال ۲۰۲۱ برای ویزیت پزشک منتظر شده‌اند.

این مرکز هر ساله داده‌های مربوط به زمان انتظار بیماران در درمانگاه‌های پزشکی، داروخانه‌ها و مراکز تخصصی بهداشت و درمان را جمع‌آوری و به‌صورت آنلاین منتشر می‌کند.

بااین‌وجود هنوز این شرکت در کبک، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور فعالیت نمی‌کند.

این گزارش نیز فقط شامل شهرهایی از شش استان است که ضمن دارابودن ۱۰ کلینیک یا بیشتر از نرم‌افزار Medimap نیز استفاده می‌کنند.

توماس یانکوفسکی، مدیرعامل Medimap، با بیان اینکه این شرکت داده‌های شش استانی را که در دسترس بودند، تجزیه‌وتحلیل کرده است گفت:

افزایش شدید میانگین زمان انتظار در کلینیک‌ها شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که سیستم مراقبت‌های بهداشتی در سراسر کشور برای ارائه مراقبت‌های کافی در تلاش هستند.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا سال گذشته به دلیل فرسودگی شغلی بالای پزشکان، کمبود کارکنان و افزایش چندگانه RSV، COVID-19 و آنفولانزا تحت‌فشار شدیدی قرار گرفته بود. بر همین اساس بسیاری از مراکز اورژانس بیمارستانی در سراسر کشور با ظرفیت کامل یا بیش از اندازه کار می‌کردند.

طبق گزارش Medimap، (در میان شش استان مورد بررسی در این گزارش) کلینیک‌های نوا اسکوشیا در سال گذشته بیشترین میانگین زمان انتظار را در کشور داشتند و در این استان بیماران به طور متوسط ۸۳ دقیقه برای ویزیت پزشک انتظار کشیدند که نسبت به سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۹ دقیقه افزایش داشته است.

در میان درمانگاه‌های این استان درمانگاه‌های دارتموث با میانگین ۱۱۷ دقیقه، بالاترین میانگین زمان انتظار را داشته‌اند.

همچنین کلینیک‌های تلفاکس با میانگین ۵۵ دقیقه انتظار کمترین میزان انتظار برای ویزیت پزشک را در این استان داشته‌اند.

سال ۲۰۲۲ بیماران بریتیش کلمبیایی نیز به طور متوسط ۷۹ دقیقه منتظر ویزیت پزشک بوده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با میانگین انتظار ۵۸ دقیقه، مدت‌زمان بیشتری را برای ویزیت پزشک صرف کردند.

چهار شهر از ۱۰ شهر بررسی شده در این گزارش با طولانی‌ترین مدت‌زمان انتظار در سال ۲۰۲۲ در بریتیش کلمبیا واقع شده‌اند و در این میان کلینیک‌های شمال ونکوور با میانگین ۱۶۰ دقیقه بیشترین زمان انتظار را در سال ۲۰۲۲ داشته‌اند. و کلینیک‌های ریچموند با میانگین ۳۱ دقیقه انتظار، کوتاه‌ترین زمان انتظار در این استان به ثبت رسانده‌اند.

کلینیک‌های ساسکاچوان در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۵۱ دقیقه زمان انتظار را ثبت کرده‌اند که ۲۰ دقیقه بیشتر از سال ۲۰۲۱ بوده است.

در این استان کلینیک‌های رجینا نیز در سال ۲۰۲۲ به طور میانگین ۳۹ دقیقه برای ویزیت پزشک انتظار کشیده‌اند. و طولانی‌ترین زمان انتظار ویزیت پزشک در این استان با متوسط ۷۸ دقیقه انتظار مربوط به کلینیک‌های موس جاو بوده است.

در آلبرتا نیز میانگین زمان انتظار برای ویزیت پزشک در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴ دقیقه بوده که نسبت به سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش ۱۶ دقیقه‌ای بوده است. و کوتاه‌ترین میانگین زمان انتظار در این استان با ۲۸ دقیقه مربوط به کلینیک‌های کلگری بوده است.

طولانی‌ترین زمان انتظار در کلینیک‌ها برای بیماران در آلبرتا شهر رد دیر با ۷۱ دقیقه بوده است.

در انتاریو نیز در سال ۲۰۲۲ مدت‌زمان انتظار بیماران برای ویزیت پزشک با ۲۵ دقیقه کمترین میانگین زمان انتظار را داشته است که بااین‌وجود نسبت به سال ۲۰۲۱، ۱۰ دقیقه افزایش داشته است.

کلینیک‌های برامپتون نیز در این استان با ۱۰ دقیقه انتظار، کمترین میانگین زمان انتظار را در این استان داشته‌اند. و کلینیک‌های لندن با ۸۰ دقیقه انتظار، بالاترین میانگین زمان انتظار برای ویزیت پزشکان را داشته‌اند.

رکورد مدت زمان طولانی انتظار در اورژانس بیمارستان‌های انتاریو در در ماه سپتامبر

بیش از ۸۰۰ هزار کبکی چشم انتظار پزشک خانواده هستند

بیمار کبکی پس از ۱۶ ساعت انتظار برای ویزیت پزشک، جان داد

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز