رئیس‌جمهوری آرژانتین: «مشکلات سوختگیری» دلیل فرود و زمین‌گیر شدن هواپیمای ونزوئلائی است

Submitted on ی., 06/19/2022 - 13:19

آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین، در گفت‌وگو با شبکه ۱۰ رادیوی این کشور، در پاسخ به پرسشی پیرامون فرود یک هواپیمای ونزوئلایی از  نوع بوئینگ ۷۴۷  در منطقه‌ای نزدیک به بوئنوس آیرس، گفت: فرود آمدن این هواپیمای باری با سرنشینان ایرانی و ونزوئلایی در آرژانتین، ارتباطی با نیروی قدس سپاه پاسداران نداشته و تنها به دلیل مشکلات مربوط به سوخت‌گیری بوده است.

پس از فرود این هواپیمای باری در بوئنوس‌آیرس، مقام‌های آرژانتینی اعلام کردند، در بازرسی از محموله هواپیما به مورد مشکوکی دست نیافته‌اند. این هواپیمای باری حامل قطعات خودرو بوده است.

همزمان، اما اطلاعاتی در مورد خدمه ایرانی این پرواز باری منتشر شد، که حاکی از ارتباط احتمالی آنها با نیروی قدس می‌باشد. روز جمعه گذشته، رئیس سازمان اطلاعاتی پاراگوئه تایید کرد یکی از سرنشینان این هواپیما در ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران است و موضوع تشابه اسمی منتفی بوده و «این همان مرد» است. 

با این وجود، رئیس‌جمهوری آرژانتین، در این گفتگوی رادیویی، گفته است: هیچ موضوع غیرعادی در رابطه با این هواپیما وجود نداشته و تنها مشکل آن سوخت‌گیری مرتبط با تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا بوده است.

پس از انتشار خبر فرود اجباری این بوئینگ باری در آرژانتین، منابعی اعلام کردند این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان بوده که در اجاره یک شرکت ونزوئلایی قرار دارد. در پی انتشار این گزارش، روابط عمومی هواپیمایی ماهان سپس اعلام کرد مالکیت این هواپیما یک سال است که واگذار شده و به یک شرکت ونزوئلایی فروخته شده است و در اجاره این شرکت هواپیمایی نیست.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز