رئیس مرکز راهبردی سپاه جانشین علی شمخانی در شورای عالی امنیت ملی شد

Submitted on Mon, 05/22/2023 - 06:29

خود علی شمخانی با انتشار شعری از محتشم کاشانی در صفحۀ شخصی توئیتری خود به اخبار و شایعات مربوط به کناره‌گیری یا برکناری‌اش  قوّت بخشیده بود.

علی اکبر احمدیان، جانشین احتمالی علی شمخانی، از سال ۱۳۸۶ ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران را برعهده دارد. او عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بوده و از سال  ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشته است.

شایعه برکناری یا کناره‌گیری علی شمخانی از ریاست شورای عالی امنیت ملی در زمستان گذشته و پس از اعدام علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی به سود سرویس‌های اطلاعاتی انگلستان بالا گرفت. علیرضا اکبری، معاون علی شمخانی در زمان ریاست وی بر وزارت دفاع جمهوری اسلامی و همچنین مشاور نمایندگان ایران در مذاکرات اتمی با قدرت‌های جهانی بود.

به گفتۀ مقامات جمهوری اسلامی علیرضا اکبری در هر دو مقام اطلاعات بسیاری را به سرویس های اطلاعاتی غرب فروخته و در ازای آنها مبالغ هنگفتی دریافت کرده بود. این اطلاعات به گفتۀ مقامات ایران بعضاً به ترور مسئولان برنامه‌های موشکی و اتمی ایران از جمله ترور محسن فخری زاده منجر شد که از او به عنوان مسئول برنامۀ اتمی نظامی ایران یاد می‌شود.  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز