روسیه و اوکراین اعتقاد دارند اسناد درز کرده پنتاگون می‌تواند حاوی اطلاعات نادرست باشد

Submitted on چ., 04/12/2023 - 11:00

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز در جمع خبرنگاران گفت "مجموعه ای از اسناد اطلاعاتی آمریکا که در هفته های اخیر به صورت آنلاین منتشر شده است، ممکن است جعلی بوده و تلاشی عمدی با هدف گمراه کردن مسکو باشد".

وی با اشاره به اینکه آمریکا یک "جنگ هیبریدی" علیه روسیه راه انداخته است، خاطرنشان کرد:

بنا بر گزارش رویترز، وزیر دفاع اوکراین نیز امروز اعلام کرده است که اسناد افشا شده پنتاگون "حاوی ترکیبی از اطلاعات واقعی و غیر واقعی است که این امر سبب می شود اطلاعات صحیح نیز ارزش خود را از دست بدهند".

وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرده است که در حال ارزیابی صحت اسنادی است که تصویر آنها پخش شده است. گفته می شود این اسناد فوق محرمانه که ازبیش از یک ماه پیش در فضای مجازی روی پلتفرم هایی مانند توییتر و تلگرام منتشر شده، می‌تواند به نهادهای اطلاعاتی آمریکا آسیب جدی بزند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، دیروز به خبرنگاران گفت: "ما به تحقیق و بررسی همه جانبه درباره این اتفاق تا زمانی که منبع و ابعاد این افشاگری را بفهمم ادامه خواهیم داد."

وزیر دفاع ایالات متحده می گوید تا زمان انتشار این اسناد در فضای مجازی، از افشا شدن آنها اطلاع نداشته و نخستین بار در ششم آوریل، چند هفته پس از آنکه فایل‌ها در اینترنت منتشر شد، از این مساله مطلع شده است.

مقامات ایالات متحده هنوز نمی دانند که این اسناد چگونه و توسط چه کسی فاش شده اند. پنتاگون و وزارت دادگستری امریکا، تحقیقاتی را پیرامون افشای اسناد محرمانه آغاز کرده و در حال ارزیابی خطرات مرتبطه هستند.

بسیاری از اسناد فوق محرمانه پنتاگون که اخیرا به اینترنت درز پیدا کردند، به موضوع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین بر می‌گردد. این مدارک شامل اطلاعاتی "حساس و با درجه طبقه‌بندی بالا" پیرامون طرح های واشنگتن و ناتو برای آماده سازی نیروهای مسلح اوکراین، ارزیابی‌های محرمانه ایالات متحده از جنگ اوکراین و میزان تلفات دو طرف روس و اوکراینی می باشند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز