«روسیه در ازای دریافت تسلیحات بیشتر، سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را به تهران پیشنهاد می‌کند»

Submitted on ش., 12/10/2022 - 05:22

بنا بر گزارش رویترز، باربارا وودوارد، سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد، در نشست جمعه شب شورای امنیت این سازمان گفت که روسیه خواستار دریافت تسلیحات بیشتر از جمله صدها موشک بالستیک از ایران شده و در ازای آن پیشنهاد سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را به تهران ارائه می‌کند.

باربارا وودوارد، تصریح کرد که ایران از ماه اوت، صدها پهپاد به روسیه داده که از آنها برای «کشتن غیرنظامیان و هدف قرار دادن غیرقانونی زیرساخت های غیرنظامی» در اوکراین استفاده شده‌ است.

سفیر بریتانیا در سازمان ملل، با اشاره به اینکه روسیه در مقابل، سطح بی سابقه ای از پشتیبانی نظامی و فنی را به ایران ارائه می کند، گفت:

وی همچنین گفت کشورش «تقریبا مطمئن است که روسیه از کره شمالی و دیگر کشورهایی که تحت تحریم‌های سنگین هستند درخواست تسلیحات کرده، چرا که ذخایر تسلیحاتی روسیه احتمالا به طور محسوسی کاهش یافته است».

از سوی دیگر جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه در یک نشست خبری تاکید کرد که واشنگتن از تمامی امکانات خود برای مختل کردن«همکارهای گسترده نظامی» ایران و روسیه از جمله در مورد ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه استفاده خواهد کرد. وی همچنین از ارائه یک بسته کمک تسلیحاتی دیگر به اوکراین به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار برای تقویت دفاع ضد هوایی در برابر پهپادها خبر داده بود.

این در حالی ست که واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، جمعه در نشست شورای امنیت این سازمان درباره اوکراین، ارسال سلاح از ایران را اتهام بی‌اساس خوانده و گفت که «مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می‌تواند بدون کمک گرفتن از دیگران به اهداف خود دست پیدا کند.»

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز