روایت برایان هوک از خواسته ترامپ برای توافق با ایران

Submitted on س., 08/18/2020 - 13:18

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه فاکس بیزینس گزارش داد که برایان هوک نماینده پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران در گفت و گو با این شبکه درباره رایزنی های آمریکا برای عادی سازی روابط امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی با بر شمردن ضعیف بودن روابط این رژیم با کشورهای عربی، فعالیت داعش در منطقه و توافق هسته ای ایران به عنوان مشکلاتی در منطقه که دولت دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن آنها را برطرف کرده است، گفت: ما روابطمان در زمینه دفاعی را با امارات متحده عربی تقویت خواهیم کرد تا مطئن شویم در مقابل تهدیدات ایران در موقعیت خوبی قرار داریم.

هوک در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه که در چند ماه آینده با توجه به افزایش فشار آمریکا بر ایران شاهد چه چیزی خواهیم بود، مدعی شد: اگر به سه سال پیش که رئیس جمهور ترامپ روی کار آمد نگاه کنید، می بینید که ایران با هر معیاری ضعیف تر شده است. آنها با بدترین بحران اقتصادی شان مواجه اند و حلقه های نیابتی آنها ضعیف تر شده است. آنها پولی را که قبلا برای تامین مالی عملیات های مد نظرشان داشتند، ندارند. این به دلیل آن است که ما کارزار فشار حداکثری موفقی داشته ایم. شما شاهد موفقیت بیشتری خواهید بود.

او در ادامه مدعی شد: رئیس جمهور مایل است به توافقی با ایران دست پیدا کند. او مایل به دست یافتن به چیزهای دیگری همچون معاهده های صلح بیشتر در خاورمیانه، شکوفایی و ثبات بیشتر است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز