عربستان در هنرهای رزمی ترکیبی سرمایه‌گذاری می‌کند

Submitted on چ., 08/30/2023 - 13:55

میزان سرمایه‌گذاری عربستان اعلام نشده اما مقامات سعودی تأکید کرده‌اند که مایل به جذب رویدادهای ورزشی مهم هستند.

رشتۀ هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) که از مخلوط بوکس و کشتی و بوکس آزاد تایلندی (موای‌تای) شکل گرفته در عربستان چندان شناخته شده نبود. اما از سال ۲٠۱۴ که مسابقات منطقه‌ای «دزرت فورس» (Desert Force) در این کشور برگزار شد، سعودی‌ها دلبستگی زیادی به این رشته پیدا کردند. همچنین حضور تدریجی ورزشکارانی از خاورمیانه روی تشک هنرهای رزمی این علاقه را بیشتر کرد.

طی ماه اخیر، عبدالله القحطانی و مصطفی راشد ندا، دو رزمندۀ سعودی، مسابقاتی را در «مدیسن اسکوئر گاردن» نیویورک برنده شدند. این مسابقات توسط «لیگ مبارزان حرفه‌ای» آمریکا برنامه‌ریزی شده بود. این سازمان یکی از مهم‌ترین اداره‌کنندگان ورزش‌ها – یا هنرها - ی رزمی ترکیبی است.

«لیگ مبارزان حرفه‌ای» (PFL) در نظر دارد سال آینده یک لیگ منطقه‌ای به راه بیندازد و رویدادهای عظیم رزمی در عربستان برگزار کند.

روزنامۀ تایمز مالی حدس می‌زند که عربستان حدود صد میلیون دلار در این کار سرمایه‌گذاری کرده باشد. سعودی‌ها در سالهای اخیر توجه زیادی به ورزش‌های پولساز نشان داده‌اند. آنها از جمله در اتوموبیل‌رانی و مسابقات گلف سرمایه‌گذاری‌های کلان کرده‌اند. در ماه‌های اخیر، برخی از مشهورترین چهره‌های جهان فوتبال چون کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و نیمار نیز جذب عربستان شده‌اند.

هرچند منتقدان می‌گویند که عربستان به لطف پول‌های کلان، ورزش را به ابزاری برای تبلیغ سیاسی و ترمیم وجهۀ بین‌المللی خود تبدیل کرده، اما کارشناسان ورزش معتقدند که سعودی‌ها در درجۀ اول به فکر منافع اقتصادی هستند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز