RBC: خرید خانه برای کانادایی ها هرگز اینقدرسخت نبوده است! شهر در "بحران کامل" است

Submitted on Mon, 04/08/2024 - 20:44

آخرین بررسی قیمت مسکن توسط رویال بانک کانادا (RBC) نگران کننده است. این گزارش می گوید خرید خانه در کانادا هرگز به این سختی نبوده است و حداقل یک شهر در «بحران تمام عیار» قرار دارد.

سال گذشته، افزایش نرخ بهره «تاریخی» بانک مرکزی کانادا همچنان بر بازار مسکن فشار آورد. نرخ های بهره بالا هزینه خرید مسکن را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رساند.

رابرت هوگ، دستیار اقتصاددان ارشد RBC گفت که یک خانوار اکنون باید ۶۳/۵ درصد از درآمد متوسط ​​را برای خرید خانه با نرخ بازار خرج کند، در حالی که این رقم در سه ماهه سوم ۶۱/۸ درصد بود.

در حالی که قیمت مسکن در سراسر کشور اندکی کاهش یافته است، پرداخت های اضافی ناشی از افزایش هزینه های بهره بر کاهش قیمت مسکن غلبه کرده است.

بانک RBC محاسبه کرد، سه ماهه گذشته، پرداخت ماهانه برای یک آپارتمان به ارزش 796,300 دلار با ۱۲۵ دلار یا ۳/۳ درصد افزایش همراه بوده است و به ۳۹۹۰ دلار رسید. در همین حال، قیمت مسکن تنها ۰/۵ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافت.

توان خرید در تمام بازارهایی که توسط بانک RBC پیگیری می شود کاهش یافته است و ونکوور، ویکتوریا و تورنتو بدترین وضعیت برای توان خرید در این شهرها را دارا هستند. اما قیمت مقرون به صرفه در اتاوا، مونترال و هالیفاکس نیز نزدیک به بدترین سطح خود می باشند.

هوگ گفت: «در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، بدون در نظر گرفتن زمان و مکان، داشتن خانه در کانادا هرگز گرانتر از ونکوور نبوده است.

او گفت که شهر در یک "بحران تمام عیار" قرار دارد.

در ونکوور، پرداخت هزینه خرید خانه به ۱۰۶/۴ درصد از درآمد متوسط ​​نیاز دارد، به این معنی که تنها تعداد کمی از افراد پردرآمد می توانند خانه بخرند، یا اینکه خریداران باید از پس انداز استفاده کنند یا ثروت قابل توجهی برای خرید یک خانه داشته باشند. خانه این امر به طور قابل توجهی خریداران را محدود، فروش را ضعیف و قیمت ها را ثابت نگه داشته است، وضعیتی که بانک RBC معتقد است در ماه های آینده ادامه خواهد داشت.

توان خرید تورنتو نیز به بدترین سطح خود در سه ماهه چهارم با اختصاص ۸۴/۸ درصد از درآمد متوسط رسید و فروش خانه را در پایین ترین حد خود نگه داشت.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، حتی کلگری، کانون کنونی املاک و مستغلات کانادا، احساس ضعف می کند. قیمت خانه‌ها در اینجا با سریع‌ترین نرخ در کشور افزایش می‌یابد و توان خرید را به ۴۸/۳ درصد از درآمد متوسط کاهش می‌دهد که بدترین سطح از سال ۲۰۰۷ است.

هوگ گفت که اقتصاد قوی و افزایش جمعیت همچنان بازار مسکن را هدایت می کند، اما اگر این روند ادامه یابد، کاهش قیمت می تواند فعالیت را کاهش دهد.

او گفت که در سرتاسر کشور، نرخ های بهره بالا به شدت بودجه خریداران مسکن را تحت فشار قرار می دهد.

بانک RBC تخمین می زند که از زمانی که بانک کانادا شروع به افزایش نرخ بهره در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کرد، هزینه های اضافی باعث کاهش ۲۲ درصدی بودجه خرید خانه خانوارهای با درآمد متوسط ​​شده است. قیمت مسکن در مدت مشابه تنها ۱/۸ درصد کاهش یافت.

هوگ گفت: "جای تعجب نیست که تقاضای خریداران مسکن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، زیرا توانایی بسیاری از کانادایی ها برای ورود به بازار مسکن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است."

بانک RBC انتظار دارد که بانک کانادا کاهش نرخ بهره را تا اواسط سال آغاز کند که تا حدودی به خریداران مسکن کمک می کند. هوگ گفت: اگر نرخ بهره بلندمدت قبل از اولین کاهش نرخ بانک مرکزی کاهش یابد و درآمد خانوارها همچنان به رشد خود ادامه دهد، ممکن است قیمت خرید مسکن حتی زودتر بهبود یابد.

با این حال، او معتقد است در سال آینده در مقایسه با "کاهش شدید قیمت که در طول همه گیری مشاهده شد"، فضای کمی برای بهبود وجود خواهد داشت.

بانک RBC پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵، نسبت درآمد متوسط ​​خانواری که به پرداخت هزینه خانه اختصاص داده می‌شود، تنها به سطح اواسط سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد.

هوگ گفت: «این به سختی تمایل را برای اکثر خریداران بالقوه پایین می آورد.

او گفت: «در بسیاری از بازارهای بزرگ کانادا، ممکن است سالها طول بکشد تا واقعاً به مقرون به صرفه بودن برسند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز