قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۰۹| افزایش قیمت طلا و دلار

Submitted on پ., 01/28/2021 - 11:10

قیمت دلار امروز افزایش را تجربه کرد و ۲۳,۷۴۰ (بیست و سه هزار و هفتصد و چهل ) تومان ارزش گذاری شد. قیمت طلا و سکه هم افزایش یافت.

آخرین نرخ اونس طلا
هر اونس طلا، امروز به ۱,۸۳۹ (یک هزار و هشتصد و سی و نه ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳ درصدی داشته است.
جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۸۳۹ -۵ -۰.۳ 12:06
۱,۸۴۴ -۱۰ -۰.۵۶ روز قبل
۱,۸۵۵ -۱۰ -۰.۵۴ ۲ روز پیش

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز
قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۰۷۳,۳۰۰ (یک میلیون و هفتاد و سه هزار و سیصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۹ درصدی داشته است.
جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۰۷۳,۳۰۰ ۹,۷۰۰ ۰.۹ 16:36
۱,۰۶۳,۶۰۰ ۳۱,۴۰۰ ۲.۹۵ روز قبل
۱,۰۳۲,۲۰۰ -۳۲,۸۰۰ -۳.۱۸ ۲ روز پیش

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۴۱۰۰۰ تومان افزایش، ۴,۶۴۸,۰۰۰ (چهار میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز
قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۳,۷۴۰ (بیست و سه هزار و هفتصد و چهل ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۳,۷۴۰ ۴۰ ۰.۱۶ 16:34
۲۳,۷۰۰ ۷۸۰ ۳.۲۹ روز قبل
۲۲,۹۲۰ -۶۸۰ -۲.۹۷ ۲ روز پیش

قیمت دلار در بازار متشکل امروز
دلار در بازار متشکل امروز با افزایش ۰.۰۵ درصدی، از ۲۲,۳۴۳ (بیست و دو هزار و سیصد و چهل و سه ) تومان به ۲۲,۳۵۵ (بیست و دو هزار و سیصد و پنجاه و پنج ) تومان رسید.
جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۲,۳۵۵ ۱۲ ۰.۰۵ 16:36
۲۲,۳۴۳ ۲۰۶ ۰.۹۲ روز قبل
۲۲,۱۳۷ -۶۷ -۰.۳۱ ۲ روز پیش

قیمت یورو در بازار آزاد امروز
یورو در بازار آزاد امروز با کاهش ۰.۰۸ درصدی، از ۲۸,۷۰۰ (بیست و هشت هزار و هفتصد ) تومان به ۲۸,۶۷۹ (بیست و هشت هزار و ششصد و هفتاد و نه ) تومان رسید.
جدول قیمت ۳ روز اخیر یورو در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۸,۶۷۹ -۲۱ -۰.۰۸ 16:00
۲۸,۷۰۰ ۸۲۵ ۲.۸۷ روز قبل
۲۷,۸۷۵ -۷۶۸ -۲.۷۶ ۲ روز پیش

قیمت پوند امروز
در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل ، با ۸۳ تومان کاهش، ۳۲,۳۷۶ (سی و دو هزار و سیصد و هفتاد و شش ) تومان نرخ گذاری شد.
جدول قیمت ۳ روز اخیر پوند
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۲,۳۷۶ -۸۳ -۰.۲۶ 16:00
۳۲,۴۵۹ ۱,۰۴۵ ۳.۲۱ روز قبل
۳۱,۴۱۴ -۸۸۲ -۲.۸۱ ۲ روز پیش

آخرین نرخ درهم امارات (حواله)
درهم امارات (حواله) امروز با کاهش ۲.۵۸ درصدی، از ۶,۷۷۰ (شش هزار و هفتصد و هفتاد ) تومان به ۶,۶۰۰ (شش هزار و ششصد ) تومان رسید.
جدول قیمت ۳ روز اخیر درهم امارات (حواله)
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۶,۶۰۰ -۱۷۰ -۲.۵۸ 16:35
۶,۷۷۰ ۳۰۰ ۴.۴۳ روز قبل
۶,۴۷۰ -۹۰ -۱.۴ ۲ روز پیش

آخرین نرخ لیر ترکیه
همچنین لیر ترکیه با افزایش ۰.۶۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۲۵۰ (سه هزار و دویست و پنجاه ) تومان معامله شد.

قیمت دلار کانادا امروز
دلار کانادا امروز با کاهش ۰.۶۲ درصدی، از ۱۸,۵۵۲ (هجده هزار و پانصد و پنجاه و دو ) تومان به ۱۸,۴۳۶ (هجده هزار و چهارصد و سی و شش ) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا
در بازار امروز دلار استرالیا نسبت به روز قبل ، با ۲۶۰ تومان کاهش، ۱۸,۳۳۰ (هجده هزار و سیصد و سی ) تومان نرخ گذاری شد.

آخرین نرخ سکه امامی
قیمت سکه امامی به 10,650,000 (ده میلیون و ششصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش 0.46 درصدی داشته است.
جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۰,۶۵۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۰.۴۶ 16:34
۱۰,۶۰۰,۰۰۰ ۲۵۰,۰۰۰ ۲.۳۵ روز قبل
۱۰,۳۵۰,۰۰۰ -۴۰۰,۰۰۰ -۳.۸۷ ۲ روز پیش

آخرین نرخ نیم سکه
نیم سکه، امروز به ۶,۰۰۰,۰۰۰ (شش میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.
جدول قیمت ۳ روز اخیر نیم سکه
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۶,۰۰۰,۰۰۰ ۰ ۰ 16:34
۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۲.۵ روز قبل
۵,۸۵۰,۰۰۰ -۱۰۰,۰۰۰ -۱.۷۱ ۲ روز پیش

قیمت ربع سکه امروز
در بازار امروز ربع سکه نسبت به روز قبل ، با ۵۰۰۰۰ تومان افزایش، ۳,۹۵۰,۰۰۰ (سه میلیون و نهصد و پنجاه هزار) تومان نرخ گذاری شد.

آخرین نرخ سکه گرمی
همچنین هر سکه گرمی بدون تغییر نسبت به روز قبل ، ۲,۳۰۰,۰۰۰ (دو میلیون و سیصد هزار) تومان معامله شد.

دلار به کمتر از ۱۵ هزار تومان می‌رسد؟
یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است اگر تمام منابع ارزی به بازار تزریق شود دلار به کمتر از ۱۵ هزار تومان می‌رسد اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت این قیمت دو تا سه ماه حفظ می‌شود و بعد جهش پیدا می‌کند.

میثم هاشم‌خانی اظهار کرد: طبق تئوری برای قدرت خرید، نرخ برابری پول‌های خارجی در برابر پول کشور ما به نوعی کارنامه کنترل تورم در ایران را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کند. به عبارت دیگر، کشورهایی که کارنامه موفق‌تری در کنترل تورم دارند، پول آن‌ها ارزش و قدرت بیشتری نسبت به ریال دارد؛ به‌گونه‌ای که در ۱۰ سال اخیر قیمت دلار در برابر ریال ۲۲ برابر، قیمت درهم امارات در برابر ریال ۱۸ برابر، نرخ برابری دینار عراق در برابر ریال ۱۵ برابر و نرخ برابری واحد پول افغانستان هم ۱۳ برابر شده است.

وی درباره اینکه قیمت تعادلی و با ثبات دلار باید چه قدر باشد؟ توضیح داد: از نظر من قیمت دلاری که می‌تواند برای بازار ارز آرامش و ثبات به همراه بیاورد، حدود ۲۱ هزار تومان در اسفند امسال و حدود ۲۸ هزار تومان در اسفند سال آینده است. طبیعتا اگر قیمت تعادلی این باشد، در صورت بالاتر رفتن قیمت دلار از این محدوده، پیش بینی می‌شود که قیمت آن در آینده کاهش پیدا کند. همچنین، اگر قیمت دلار از محدود ۲۱ هزار تومان خیلی پایین‌تر بیاید، انتظار این است که در آینده قیمت دلار جهش پیدا کند.

وی افزود: دلیل اینکه قیمت تعادلی دلار برای سال آینده بیشتر از امسال است، تورم بالای کشورمان در مقایسه با میانگین تورم دنیا است و اینکه ریال خیلی قدرت نرخ برابری کمتری در مقایسه با پول‌های رایج در دنیا دارد.

این تحلیلگر اقتصادی در پاسخ به اینکه دلار تا چه حدی می‌تواند با کاهش قیمت مواجه شود؟ گفت: پاسخ من به این سوال که آیا دلار می‌تواند به زیر ۱۲ هزار تومان برسد، بله است و این تنها با تزریق تمام منابع ارزی به بازار ارز عملیاتی می‌شود؛ اما در این زمینه مسئله این است که کاهش قیمت پایدار نمی‌ماند. اگر دلار به هر صورتی به کمتر از ۱۵ هزار تومان برسد، در خوش بینانه‌ترین حالت این قیمت حداکثر دو تا سه ماه می‌تواند حفظ شود بعد از آن به سمت قیمت تعادلی که در بالا ذکر شد، جهش پیدا می‌کند.

هاشم خانی با تاکید براینکه صعود دلار از قیمت تعادلی هم کوتاه مدت است، ادامه داد: در طول ۳۰ سال گذشته نوسانات و جهش‌های دلار در ایران شدت بیشتری گرفته است، زیرا در حال حاضر کشورهای زیادی تکنولوژی و سیاست رسیدن به تورم زیر ۳ درصد را پیدا کرده‌اند و هر چه تعداد این کشورها بیشتر شود، جهش‌ها و بحران‌هایی ارزی و دلاری در ایران شدت می گیرد.

همتی: کشورهای دوست پول ما را بلوکه کردند | عرضه بی‌سابقه ارز در روز گذشته
رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این نهاد از بی شک از کاهش نرخ ارز استقبال می‌کند، گفت: مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی حفظ و تقویت ارزش پول ملی است و از این رو طرح این موضوع که بانک مرکزی تمایلی به کاهش نرخ ارز ندارد، به هیچ عنوان صحیح نیست.

عبدالناصر همتی، پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس در شیراز اظهار داشت: افزایش نرخ ارز موجب افزایش هزینه‌های دولت است و از افزایش نرخ ارز نفعی به دولت نمی‌رسد.

رییس کل بانک مرکزی در خصوص آمار عرضه ارز در سامانه نیما هم گفت: در سامانه نیما دیروز ۲۵۰ میلیون دلار ارز توسط صادرکنندگان عرضه شده که امری بی‌سابقه است و لذا روند عرضه ارز نسبت به گذشته روان‌تر شده است و ارز صادرات غیرنفتی در حال بازگشت به کشور است.

همتی افزود: امیدوارم با مطلوب شدن شرایط و ایجاد ثبات، طی ماه‌های آینده شاهد شرایط بهتری باشیم
کشورهای دوست پول‌های ما را بلوکه کردند

رییس کل بانک مرکزی گفت: تحریم‌های ۲ سال گذشته، بی‌ سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه ایران بوده که تاکنون در مورد هیچ کشوری اعمال نشده و امروز کشورمان درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است.
وی افزود: ظرف سال‌های اخیر شرایط بسیار سختی را گذراندیم و لذا انتظارات از بانک مرکزی و نظام بانکی کشور هم باید متناسب با توانایی‌ها و امکانات سیستم بانکی و بانک مرکزی باشد.

وی ادامه داد: تحریم‌های جدید آمریکا که از اواخر سال ۹۶ اعلام شده بود از پانزدهم مرداد سال ۹۷ و یک هفته پس اینکه مسوولیت بانک مرکزی را بر عهده گرفتم عملیاتی شد و به مرور و در ماه‌های بعد از آن به اوج رسید که شامل تحریم بانک مرکزی، بانک‌ها و صادرات نفتی و سایر موارد بود و عملا منابع ارزی و اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داد.

همتی اضافه کرد: در طول ۲ سال گذشته بخش زیادی از درآمد ارزی کشور را از دست دادیم و بنابراین دولت در ۲ سال گذشته به شدت تحت فشار بود و همان مقدار محدود منابع ارزی نیز با هدف حمایت از اقشار ضعیف با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان تبدیل شد.

او اظهار داشت: این فشار به حدی بود که حتی بسیاری از کشورهایی که با ما روابط دوستانه داشتند، منابع ارزی کشور را بلوکه کردند و پول‌های ما را ندادند.

وی گفت: امسال و تا آبان و آذرماه ۹۹ بیشترین فشارها را تحمل کردیم و شرایط بسیار سخت شد و بسته شدن مرزها به دلیل شیوع کرونا و محدود شدن سیستم بانکی نیز شرایط ویژه‌ای را برای کشور ایجاد کرد که از این شرایط سخت عبور کردیم و دشمن به‌رغم فشار به طبقات کم درآمد جامعه و ایجاد مشکلات معیشتی برای آنها، به هدف خود که فروپاشی اقتصادی کشور بود نرسید.

منبع
donyaye eghtesad
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز