قیمت مواد غذایی همچنان در حال افزایش است، کانادایی ها در زمستان امسال با مشکل مواجه هستند

Submitted on س., 11/23/2021 - 18:59

وقتی صحبت از افزایش قیمت مواد غذایی به میان می آید، کانادایی ها ممکن است اخبار ناگواری داشته باشند: زمستان امسال سخت خواهد بود، زیرا قیمت مواد غذایی به دلیل آب و هوا و مشکلات زنجیره تامین به شدت افزایش خواهد یافت.

نرخ تورم کانادا در ماه اکتبر به 4.7 درصد رسید که بیشترین افزایش در 19 سال گذشته است. نرخ تورم مواد غذایی 3.8٪ است، اما با پایان یافتن فصل رشد انواع محصولات تازه در کانادا و ایالات متحده، کانادایی ها ممکن است با شوک های بیشتری در فروشگاه های مواد غذایی مواجه شوند.

همانطور که همه ما می دانیم، تورم مواد غذایی بسیار پرنوسان است. به عنوان مثال، قیمت ها بسته به آب و هوا می توانند به شدت افزایش یا کاهش پیدا کنند.

مایکل فون ماسو، اقتصاددان مواد غذایی دانشگاه گولف، گفت که در زمستان، غیرمعمول نیست که قیمت محصولات کشاورزی تا 10 درصد یا بیشتر افزایش یابد، فقط به این دلیل که ازمکان های دورتر وارد می شوند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ اکنون که وضعیت بدتر شده است، مسائل زنجیره تامین که تجارت جهانی را فرا گرفته است، واردات میوه و سبزیجات خارج از فصل را برای کانادا پیچیده تر کرده است.

لری دیویدسون، مدیر عامل خریداران کشاورزی آمریکای شمالی، خریدار و عمده‌فروش بین‌المللی محصولات کشاورزی در انتاریو، می‌گوید که در مورد بلوبری معمولاً 10 تا 12 روز طول می‌کشد تا کالاها از پرو به تورنتو برسند. پروسه ارسال دوبرابر شده و بین 20 تا 25 روز طول می کشد و پس از این مدت طولانی، کیفیت محصول در زمان رسیدن پایین خواهد بود.

به گفته دیویدسون، دلایل زیادی برای تاخیر در حمل و نقل محصولات وجود دارد، از جمله کمبود کانتینر در بنادر جایگزین، کمبود کارگران برای بارگیری و تخلیه کشتی ها و زمان انتظار بیشتر از حد معمول برای کامیون ها برای تحویل بار.

مایکل فون ماسو گفت که راه حلی وجود دارد، یعنی میوه ها و سبزیجات تازه و فاسد شدنی از طریق هوا ارسال می شوند، اما قیمت آن بالاست. او گفت که قیمت بالای انرژی بر قیمت مواد غذایی نیز فشار صعودی وارد کرده است. وی خاطرنشان کرد: این امر به ویژه در مورد محصولات وارداتی از آمریکا و سایر نقاط جهان صادق است، زیرا این محصولات باید مسافت های طولانی را طی کنند.

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت مواد غذایی، تغییرات آب و هوایی است. تغییر اقلیم یک موضوع زنجیره تامین است و وقفه در تولید، اثرات بلندمدتی بر عرضه و قیمت محصول خواهد داشت. خشکسالی های شدید در غرب کانادا و غرب ایالات متحده منجر به کاهش محصول در این مناطق شده است. به گفته فون ماسو، این به نوبه خود بسیاری از دامداران را مجبور به کاهش تعداد گاوها کرده است و در نتیجه عرضه گوشت گاو را که در ماه های آینده وارد بازار می شود کاهش می دهد.

قیمت گوشت گاو در اکتبر امسال 14 درصد بیشتر از یک سال گذشته است، اما فون ماسو معتقد است که این افزایش ممکن است بسته به مدت زمان خشکسالی به 20 درصد یا حتی 25 درصد افزایش یابد.

سیل در سال قبل از میلاد نیز تأثیر قابل توجهی بر زنجیره تامین مواد غذایی کانادا داشته است.

سیلوین چارلبوا، مدیر آزمایشگاه تجزیه و تحلیل مواد غذایی کشاورزی در دانشگاه دال هاوس، گفت که اختلال در مسیرهای حمل و نقل کلیدی به این معنی است که بسیاری از کشاورزان در بریتیش کلمبیا در حال حاضر مجبورند شیر را دور بریزند و اقلام فاسدشدنی مانند تخم مرغ را دور بریزند، زیرا کامیونی برای تحویل آن وجود ندارد. هیچ راهی برای جلوگیری از این اتلاف مواد غذایی وجود ندارد.

امروزه غذای گران قیمت زندگی را برای کانادایی های کم درآمد دشوارتر می کند و تورم پس انداز و درآمد اضافی کانادایی ها را از بین می برد.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز