قیمت مسکن چگونه می تواند کاهش یابد؟ هزینه های ساخت خانه در تورنتو افزایش یافته است، ۹ برابر بیشتر از نرخ تورم است

Submitted on پ., 05/11/2023 - 21:19

تورم ممکن است در حال حاضر در کانادا کاهش یابد، اما هزینه ساخت مسکن به سرعت در حال افزایش است. طبق آمار کانادا (Stat Can) هزینه های ساخت خانه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش یافت. نرخ رشد حتی ۵ برابر بیشتر از نرخ تورم است. اوضاع به ویژه در تورنتو بد است، جایی که هزینه های ساخت و ساز تقریباً ۹ برابر نرخ تورم هدف است، تورنتو شهر آسمان خراش های سر به فلک کشیده است.

هزینه های ساخت خانه در کانادا در حال افزایش است
منطقی است که تورم باید افزایش هزینه های ساخت و ساز را تعدیل کند، اما هزینه های ساخت مسکن در کانادا همچنان به سرعت در حال افزایش است. هزینه های ساخت و ساز پس از افزایش ۱/۱ درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به میزان ۱/۸ درصد افزایش یافت. اگرچه تورم در حال کاهش است، هزینه های ساخت و ساز با نرخ سالانه ۱۱/۱ درصد رشد کرده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، تقریباً هزینه ی همه چیز در حال افزایش است. تجهیزات حمل و نقل ( ۴٪+) و مهندسی زمین و سنگ (۴٪+) منجر به رشد قیمت در سه ماهه ی اول شدند. تنها یک دسته، چوب، پلاستیک و کامپوزیت ها، شاهد کاهش (۰/۲٪-) بودند و این کاملاً به دلیل کاهش قیمت چوب بود. در حالی که قیمت چوب در چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است، اما هنوز به طور قابل توجهی بالاتر از سطح سال ۲۰۲۰ است.

هزینه های ساخت خانه در تورنتو ۶۰ درصد سریعتر از میانگین افزایش می یابد
هزینه های ساخت خانه در سه ماهه اول در سراسر کانادا بالا بود، اما تورنتو ( ۳/۲٪+) یک رقم پرت بود. در مقایسه با شاخص شهر Stat Can، نرخ رشد آن ۲۳ درصد بالاتر است، که بسیار فراتر از دومین شهرهای با رشد در هالیفاکس ( ۲/۶٪+) و ونکوور (۲/۳٪+) است. کلگری (۰/۲٪-) تنها استثنا بود که در آن هزینه های ساخت و ساز در طول سه ماهه ی اول سال کاهش یافت.

تورنتو به عنوان پایتخت ساخت و ساز آمریکای شمالی، بیشتر از هر شهر دیگری آسمانخراش غول آسا دارد که با نرخ رشد سالانه ۱۷/۷ درصد، تقریبا ۶۰ درصد بالاتر از میانگین ملی را می باشد.

هزینه های ساخت و ساز در تورنتو حتی با وجود کاهش تورم در کانادا افزایش یافته است. تلاش کانادا برای تقویت رشد اقتصادی از طریق گسترش سریع جمعیت مهاجر خود منجر به عدم صرفه جویی در مقیاس معمولی شده است.

توان ساخت خانه جواب نیاز و تقاضا را نمی دهد . این باعث می شود هزینه ساخت و ساز در هر واحد گران تر شود و همانطور که می بینیم قیمت ها بسیار بالاتر رفته است. این در واقع یک استراتژی جسورانه برای کشوری است که اقتصاد آن ۳۰ درصد بیشتر از ایالات متحده در سال ۲۰۰۶ به مسکن وابسته است.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز