قیمت خانه در کانادا نجومی است، دانشیار دانشگاه توان خرید خانه را ندارد!

Submitted on چ., 03/23/2022 - 21:58

با توجه به اینکه قیمت مسکن در کانادا روز به روز در حال افزایش است، طبق آمار انجمن املاک و مستغلات کانادا CREA، میانگین قیمت مسکن در کانادا در ماه فوریه امسال از مرز ۸۰۰۰۰۰ فراتر رفته است و خریداران بیشتری را دچار تردید می کند.

مک راس، دانشیار تمام وقت در دانشگاه وسترن انتاریو، اخیراً به رسانه «گلوبال نیوز» گفته است که حتی با حقوق یک استاد تمام وقت در لندن، انتاریو که شهرهایی مانند تورنتو هستند توان خرید خانه را ندارد.

خانواده اصلی چهار نفره در چند سال گذشته خانه ای اجاره کرده بودند، اما با تولد فرزند سوم خود، تصمیم به خرید خانه گرفتند.

بودجه خانواده ی راس ۵۰۰ هزار دلار است و هنوز خانه های ییلاقی با این قیمت در شهر لندن برای فروش وجود دارد، اما زمانی که به مرحله مناقصه خریدار رسید، خانه ها ممکن است ۲۰۰ هزار دلار بیشتر از قیمت درخواستی فروخته شوند . دانشیاران دانشگاه هرگز توان خرید خانه را ندارند.

اعتماد به نفس برای خرید خانه در کانادا به شدت کاهش می یابد
بر اساس نظرسنجی اخیر انجمن حرفه ای وام مسکن کانادا (MPC) اعتماد کانادایی ها به خرید خانه به پایین ترین حد خود رسیده است.

فقط بیست و نه درصد از پاسخ دهندگان فکر می کنند که اکنون زمان خوبی برای خرید خانه در محله خود است که این کمترین تعداد در تاریخ ۱۲ ساله این نظرسنجی می باشد.

درنظرسنجی MPC از بیش از ۲۰۰۰ نفر نظرسنجی شد، اما اکثریت قریب به اتفاق صاحب خانه هستند. برای حدود یک نفر از هر پنج پاسخ دهندگانی که صاحب خانه نیستند، چشم انداز بازار بدتر می شود: فقط ۳٪ می گویند اکنون زمان خوبی برای خرید است.

اکنون مجموعه ای از عوامل وجود دارد که رویای خرید خانه را دور از دسترس می کند.

تغییرات روانی خریداران در بازار مسکن
پریتش پرخ، مشاور املاک تورنتو گفت که با رشد سریع قیمت ها در بازار و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی، روانشناسی خریداران مسکن بی سر و صدا در حال تغییر است.

به گفته پریتش پرخ، افزایش نرخ بهره برای خریداران قدرت خاصی ندارد، مانند خودرویی است که با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند که به دلیل افزایش نرخ بهره به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت کاهش می یابد، اما این نرخ همچنان بسیار بالاست

برای خریداران، افزایش قیمت‌های ناگهانی و بی‌ملاحظه و دسترسی محدود ضربه بزرگی محسوب می شود. برخی از مشتریان خریدار این مشاور املاک جستجوهای خود را به حالت تعلیق درآورده اند و برخی دیگر در حال تغییر انتظارات خود هستند.

برخی از خریدارانی که زمانی فرصت مناسبی برای خانه‌ها داشتند، به بازار کاندو روی می‌آورند. خریداران بیشتر و بیشتری شروع به ترک شهرهای محبوب می کنند و برای یافتن خانه به شهرهای کوچک و متوسط ​​مانند کینگستون روی می آورند.

علاوه بر این، برخی از مشتریان ترجیح می دهند از مناطقی مانند تورنتو بزرگ نقل مکان کنند. برخی از مشتریان Parekh در سه ماه گذشته به کلگری نقل مکان کرده اند. در مقایسه، میانگین قیمت خانه ها در اینجا حدود ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا است. اما گزینه ها و کیفیت خانه از کلان شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور بیشتر است.

مک راس، دانشیار دانشگاه وسترن انتاریو، گفت که در سایر نقاط کانادا، قیمت خانه تقریباً نصف قیمت فعلی خانه در لندن است. او به عنوان فردی که در (NS (Nova Scotia بزرگ شده است، شکاف قیمت مسکن بین انتاریو و NS را تجربه کرده است. وی قصد دارد دو سال دیگر صبر کند و ببیند. اگر هنوز هم مسکن قابل بهبود نیست، از اینجا نقل مکان کند و یک خانه ی ارزان تر برای زندگی پیدا کند.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز