پیوستن نویسنده رمان ملت عشق به کارزار نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید

Submitted on ی., 10/02/2022 - 15:29

در پی حمله مرگبار به یک مرکز آموزشی در منطقه هزاره نشینِ غربِ کابل که بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت، الیف شافاک، خالق رمان مشهور «ملت عشق» روز یک‌شنبه دوم اکتبر/دهم مهرماه، در یادداشتی از پوستن خود به کارزار «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید» (#StopHazaraGenocide) خبر داد. 

این نویسنده و فعال حقوق بشر اهل ترکیه با انتشار یادداشتی در مورد مرضیه، یکی از قربانیان حمله روز جمعه به آموزشگاه کاج در منطقه دشت برشی در کابل، نوشت که این دختر جوان و با استعداد به خاطر زن بودن و هزاره بودن خود در افغانستان قربانی شد.

مرضیه در یکی از برگه‌های دفتر خاطرات خود ضمن ابراز ترس و ناامنی از وضعیت حاکم بر افغانستان نوشته بود که در مسیر برگشت به منزل، «کتاب من و استادم»، اثر الیف شافاک را خریده است.

در بخشی از یادداشت دفتر خاطرات مرضیه آمده است: «امروز فهمیدم که چقدر بودن در کتاب‌خانه را دوست دارم، لذت می‌برم از دیدن و خواندن کتاب.»

الیف شافاک در آستانه سالگرد روی کار آمدن دوباره گروه طالبان در افغانستان (۱۵ اوت ۲۰۲۱) نیز، با انتشار ویدیویی از تظاهرات کابل در توییتر نوشته بود که جهان نمی‌تواند صدای زنان افغانستان را نادیده بگیرد.  

I am in awe of the bravery and resilience of Afghan women. Today their peaceful march was stopped by intimidation and violence. The world cannot ignore the voices of Afghan women. Citizens of humanity cannot forget about #Afghanistan #Kabul https://t.co/2gAn7JZrvr

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز