پیش بینی رسمی RBC: رکود ۲۰۲۳ کانادا تایید می شود، قیمت مسکن ۱۰ درصد دیگر کاهش می یابد

Submitted on س., 07/12/2022 - 19:02

طبق گزارش جدید بانک سلطنتی کانادا (RBC)، کانادا در سال ۲۰۲۳ وارد رکود خواهد شد، اما به احتمال زیاد "کوتاه" خواهد بود و به شدت رکودهای قبلی نیست.

اقتصاددانان RBC می گویند افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی، افزایش نرخ بهره و کمبود مداوم نیروی کار، اقتصاد را در سال آینده به سمت «انقباض متوسط» سوق خواهد داد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌RBC گفت انتظار می رود نرخ بیکاری در سال آینده به ۶/۶ درصد برسد. اما تا سال ۲۰۲۴ و پس از آن، این ضعف می تواند در مدت زمان کوتاهی معکوس شود.

این گزارش می افزاید که افزایش گسترده هزینه های مصرف خانوارها در بحبوحه همه گیری کووید-19 کند می شود زیرا افزایش قیمت ها، نرخ بهره و از دست دادن شغل به خانوارها ضربه می زند.

RBC همچنین انتظار دارد قیمت مسکن در سال آینده ۱۰ درصد کاهش یابد و ارزش خالص خانوارهای کانادایی را بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار کاهش دهد.

RBC هفته آینده ۷۵ واحد افزایش نرخ را پیش‌بینی می‌کند و می‌بیند که بانک کانادا نرخ اصلی خود را تا پایان سال به ۳/۲۵ درصد برساند. بانک مرکزی در ماه جون نرخ بهره اصلی خود را ۵۰ واحد پایه افزایش داد و به ۱/۵۰ درصد رساند تا بتواند تورم رو به وخامت را مهار کند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز