پس از جلسه محرمانه کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا، ابهامات در پرونده رابرت مالی همچنان پابرجاست

Submitted on ش., 07/29/2023 - 07:49

برپایه گزارش جویش اینسایدر، مایک مک‌کال ضمن تایید برگزاری نشست محرمانه‌ کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان با مقامات وزارت خارجه آمریکا گفت که مسئولان دولت بایدن نتواستند جزئیات جدیدی درباره تحقیقات جاری راجع‌به نماینده ویژه وزارت امورخارجه در امور ایران که به اتهام سوء استفاده از اطلاعات طبقه‌بندی شده تعلیق شده، ارائه کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان پس از افشای تعلیق رابرت مالی در رسانه‌ها، از مقامات وزارت امور خارجه خواستار ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت او شده بود.

همچنین بخوانیدرابرت مالی به دلیل تحقیقات وزارت خارجۀ آمریکا دربارۀ مجوز امنیتی‌‌اش، به مرخصی اجباری رفت

مک کال گفت: «ما واقعاً هیچ جزئیاتی» در مورد تحقیقات آقای مالی نداریم، «زیرا این تحقیقات در حال انجام است». وی گفت که دولت احتمالا تا زمانی که تحقیقات به پایان نرسد نمی‌تواند توضیحات کاملی ارائه دهد.

چند روز پیش مک‌کال در مصاحبه‌ای به این احتمال اشاره کرده بود که اگر مالی اسرار ایالات متحده را در اختیار دشمن این کشور قرار داده باشد، ممکن است مرتکب خیانت شده باشد. 

مک‌کال در پاسخ به این سوال که آیا این نشست محرمانه نگرانی‌ها درباره پرونده فرستاده آمریکا در امور ایران را کاهش داده است، پاسخ داد: «آنها نمی‌توانند وارد جزئیات شوند». وی افزود: «سؤال این است که آیا اف.بی.آی به تحقیقات وارد شده است، زیرا اگر آنها درگیر هستند، پس این یک مساله امنیت ملی است.»

وزارت امور خارجه آمریکا ۲۹ ژوئن اعلام کرد، رابرت مالی، نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران به دنبال یک کنترل امنیتی از سمت خود تعلیق و به مرخصی اجباری فرستاده شده است.

در آن زمان سی.ان.ان به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که احتمال می‌رود که او از اسناد طبقه بندی شده سوء استفاده کرده است.

در پی تعلیق رابرت مالی، معاونش آبرام پیلی، به طور موقت جایگزین وی شد. غیبت او می تواند نشان دهنده پایان رسمی تلاش‌های دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام با جمهوری اسلامی ایران باشد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز