پنج نفر به جرم قاچاق مواد مخدر در استان هرمزگان اعدام شدند

Submitted on Mon, 05/15/2023 - 12:39

میزان افراد اعدامی را «اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر» و «سوداگران مرگ» توصیف کرده و از قول مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نوشته است که این افراد بامداد روز ۲۵ اردیبهشت در محل زندان‌های بندرعباس و میناب به دار آویخته شده‌اند.

قهرمانی همچنین با یادآوری این که پرونده این محکومین شامل «سیصد صفحه» بوده، گفته است که این افراد علاوه بر این که «در موارد متعدد درگیری و تعرض به پلیس هم داشته‌اند»، در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و تهران ونیز در تعدادی از کشورهای همسایه فعال بوده‌اند.

این مقام قضایی محلی جمهوری اسلامی همچنین با بیان این که بیش از ۵۳۱ کیلوگرم مواد مخدر از این افراد کشف شده گفت که آنها با پولشویی، وجوه درآمد خود را به املاک و مستغلات تبدیل کرده بودند که این اموال شناسایی و به نفع دولت ضبط شده است.

به گزارش حال وش/ سحرگاه امروز ۲۵ اردیبهشت ماه ١۴٠٢، حکم اعدام #عبدالرحمن_موسی_زهی زندانی بلوچ از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر که پیشتر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان بندرعباس به اجرا در آمده است..ادامه https://t.co/vyQtA2JrNT@Haalvsh#مهسا_امینی pic.twitter.com/QkPl87VbVx

خبرگزاری میزان هویت هیچ یک از شهروندان اعدام شده را فاش نکرده و ننوشته است که چند نفر از آنها در بندرعباس و چند نفر در میناب اعدام شده‌اند. اما حال وش، پایگاه خبری بلوچستان نوشته است که یکی از این افراد که شهروند بلوچ بوده و در بندرعباس اعدام شده، عبدالرحمان موسی زهی نام داشته است.

در هفته‌های اخیر شمار اعدام‌ها در ایران روندی صعودی و نگران‌کننده یافته به طوری که هشدار سازمان‌های حقوق بشری و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد را به همراه داشته است. دلیل اعدام‌های اخیر در ایران از اعتراض سیاسی تا قتل، توهین به مقدسات و قاچاق مواد مخدر اعلام شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز