نظامی آمریکایی که در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل خودسوزی کرده بود، درگذشت

Submitted on Mon, 02/26/2024 - 12:57

بعدازظهر روز دوشنبه ۷ اسفند، وزارت دفاع آمریکا مرگ  این عضو نیروی هوایی را تأیید کرد. سخنگوی پنتاگون در پیامی کوتاه گفت: «فردی که در حادثۀ روز گذشته دست داشت، شب گذشته بر اثر جراحاتش درگذشت.»

وزارت دفاع آمریکا وعده داد که اطلاعات بیشتری در این باره منتشر کند. نام این فرد در شبکه‌های اجتماعی «آرون بوشنل» ذکر شده است.

روز گذشته – یکشنبه ۲۵ فوریه – خبر خودسوزی در مقابل سفارت اسرائیل توسط رسانه‌های محلی و در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. اما رسانه‌های بزرگ آمریکایی در این باره چیزی نگفتند.

این فرد که قبل از اقدام به خودکشی، انگیزۀ خود را در ویدئویی توضیح داده است، می‌گوید: «من یکی از اعضای فعال نیروی هوایی آمریکا هستم و دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود.»

او سپس با سر دادن شعار «فلسطین آزاد» خود را به آتش کشید. وی قبل از خودسوزی گفت که «برای بیدار کردن وجدان بشریت» دست به این کار می‌زند. خانوادۀ وی موافقت خود را برای پخش ویدئوی آخرین لحظات زندگی آرون بوشنل اعلام کرده‌اند.

Aron, an American fighter pilot of the US army, set himself on fire in protest to the genocide America and Israel is doing on the Palestinians. pic.twitter.com/mlOx9qNopb

برخی رسانه‌ها او را «خلبان» معرفی کرده‌اند، اما وی از خود به عنوان «عضو نیروی هوایی آمریکا» یاد می‌کند. یکی از سخنگویان نیروی هوایی در تماس با خبرگزاری فرانسه نیز فقط «عضو فعال» بودن وی را تأیید کرد اما توضیح بیشتری در مورد حرفه یا موقعیت او در نیروی هوایی نداد.

همچنین سفارت اسرائیل اعلام کرد که در این حادثه «هیچیک از کارکنان سفارت آسیب ندیده‌اند.» سفارت اسرائیل می‌افزاید که نظامی آمریکایی «ناشناخته» بود (پیشینه‌ای نزد سفارت اسرائیل نداشته است.»

سازمان آتش‌نشانی واشنگتن اعلام کرد که حوالی ساعت یک بعدازظهر روز یکشنبه، در پی یک تماس تلفنی که از «سوختن کسی مقابل سفارت اسرائیل» خبر می‌داد، کمک‌های اضطراری به محل اعزام شدند. اما آتش‌نشان‌ها در محل دیدند که مأموران سرویس‌های مخفی آمریکایی موفق به خاموش کردن آتش شده‌اند. فرد سوخته که «به شدت آسیب دیده بود و در خطر مرگ قرار داشت» به بیمارستان منتقل شد.

خبرگزاری فرانسه گوشزد می‌کند که این خودسوزی در شرایطی انجام گرفته که در ایالات متحده، اعتراض‌ها علیه حملات اسرائیل به غزه، رو به افزایش دارد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز