نیروی قدس قصد داشته، یک ژنرال آمریکایی، یک خبرنگار ایرانی در فرانسه و یک کارمند کنسولگری اسرائیل را به قتل برساند

Submitted on ی., 05/01/2022 - 01:15

 سایت خبری i24 ، "تایمز اسرائیل" و همچنین سایت عبری "والا" نیز با تأئید این خبر به نقل از منابع دیپلماتیک فرانسه و یک ژنرال ارتش آمریکا نوشتند که یک عضو واحد ٨٤٠ نیروی قدس سپاه پاسداران که هم اکنون در یک کشور اروپایی در بازداشت است اعتراف کرده که این نیرو قصد داشته یک کارمند کنسولگری اسرائیل در ترکیه، یک مقام ارشد نظامی آمریکا در آلمان و یک خبرنگار ایرانی در فرانسه را به وسیلۀ قاچاقچیان مواد مخدر به قتل برساند.

عضو بازداشت شده نیروی قدس سپاه پاسداران در اعترافات خود تصریح کرده است که برای تدارک این سه قتل ١٥٠ هزار دلار دریافت کرده بود و قرار بود پس از انجام ترورها یک میلیون دلار دیگر دریافت کند. واحد ٨٤٠ سپاه پاسداران وظیفۀ قتل مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور و حمله به اهداف کشورهای غربی را برعهده دارد.

در سال ١۳٩٩ منابع آگاه در ترکیه فاش ساختند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از یک قاچاقچی بین‌المللی مواد مخدر به نام ناجی شریفی زیندشتی برای قتل مخالفان جمهوری اسلامی در ترکیه استفاده می‌کند. شبکۀ قاچاق ناجی شریفی زیندشتی متهم است که در قتل سعید کریمیان، مدیر مؤسسۀ تلویزیونی "جم تی وی" دست داشته و در سال ١٣٩٩ حبیب اسیود، فعال عرب ایرانی را در ترکیه ربوده و به دستگاه های امنیتی ایران تحویل داده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز