نتایج یک نظرسنجی نشان داد، تنها ۹ درصد از دختران کانادایی آرزوی نخست وزیر شدند دارند

Submitted on پ., 10/06/2022 - 12:43

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، تنها ۹ درصد از دختران کانادایی آرزوی نخست وزیر شدند دارند

کمتر از یک دهم دختران کانادایی جوان آرزوی دارند نخست وزیر شوند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد وجود تبعیض‌های جنسیتی مهم‌ترین عامل این عدم علاقه به بالاترین مقام در دولت فدرال کانادا است.

تنها ۱۲ درصد از زنان جوان و دختران کانادایی به کسب مسئولیت‌های بالا رغبت دارند.

این آمار بخشی از یک گزارش جهانی بزرگ است که از حدود ۲۹ هزار دختر و زن ۱۵ تا ۲۴ ساله در ۲۹ کشور دنیا برای میزان رغبت مردم به مشارکت سیاسی و بررسی موانع آن‌ها تهیه شده است.

بنابر این مطالعه بسیاری از تردیدهای موجود به دلیل وجود «تبعیض های جنسیتی کنترل نشده، کلیشه‌ای و جنسیت‌گرایی آشکار» است.

لیندسی گلسکو، رئیس و مدیر عامل شرکت Plan International Canada در این رابطه گفت:

وقتی دختران شاهد تبعیض سیستماتیک و سوء استفاده از رهبران سیاسی زن هستند، رغبتی برای ورود به سیاست ندارند. ولی در نهایت تمام ما بهای این شرایط را می‌پردازیم زیرا از کمک‌های ارزشمند دختران و زنان جوان برای ایجاد تغییر مثبت در جهان بی‌بهره خواهیم ماند.

نخست وزیر جاستین ترودو زمانی که در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار انتخاب شد، متعهد به برابری جنسیتی در کابینه شد.

اکنون ۵۰ درصد کابینه او در سومین دوره نخست وزیری‌اش را زنان تشکیل می‌دهند. اما از بین ۲۳۴ نماینده مجلس کانادا، ۱۰۳ نماینده زن هستند یعنی ۳۰ درصد نمایندگان را زنان تشکیل می‌دهند.

نظرسنجی پلان بین‌الملل همچنین نشان داد که حدود یک سوم از پاسخ‌دهندگان کانادایی می‌گویند که آن‌ها معتقد نیستند که سیاست برای مشارکت زنان جوان باز است، در حالی که حدود نیمی از آن‌ها معتقدند که نه تنها با زنان عادلانه رفتار نمی‌شود بلکه آن‌ها همواره با آزار و اذیت مواجه هستند. و بر اساس ظاهرشان مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

در همین حال، تابستان امسال شاهد چندین مورد آزار و اذیت و تهدید علیه سیاستمداران و روزنامه نگاران زن کانادایی بودیم.

در مجموع دیدگاه‌های ۹ درصد از دختران و زنانی که می‌گویند آرزوی نخست وزیری را دارند – و ۱۲ درصدی که می‌گویند در کل آرزوی رسیدن به مقامات بالای کشوری را دارند – با ۹۶ درصدی است که در این نظرسنجی اظهار داشتند که مشارکت در سیاست مهم است، در تضاد هستند.

همچنین ۹۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که دختران و زنان ممکن است هنگام تلاش برای مشارکت در سیاست با چالش‌های زیادی روبرو شوند.

افزایش قتل‌ها و خشونت خانگی زنان در دوران همه‌گیری

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز