نتایج آزمون استخدام آموزگار و دبیر چه‌زمانی اعلام می‌شود؟

Submitted on ی., 08/06/2023 - 07:37

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آموزش و پرورش امسال دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر برگزار کرد؛ آزمون استخدام آموزگار برای جذب معلمان دوره ابتدایی اردیبهشت امسال برگزار شد و مقرر بود 28 هزار نفر از طریق این آزمون استخدام شوند.

طبق اعلام آموزش و پرورش؛ از 28 هزار ظرفیت، 11 هزار ظرفیت از شغل‌محل‌ها خالی مانده است که این هم دلایل مختلفی دارد از جمله نبود انگیزه برای حضور در شغل معلمی یا اینکه تعداد داوطلبان شرکت‌کننده در بعضی رشته‌ها کمتر است و برای 17 هزار شغل محل رقابت جدی وجود دارد.

در آزمون استخدام دبیر که 12 مرداد 1402 برگزار شد، 325 هزار و 698 داوطلب شرکت کردند که قرار است 22 هزار و 154 نفر جذب شوند؛ تعداد 18 هزار و 887 نفر در 12 رشته دبیری و 3 هزار و 397 نفر در 17 رشته هنرآموزی استخدام می‌‌شوند.

با اعلام نتایج اولیه، داوطلبان تا سه برابر ظرفیت یعنی حدود 66 هزار نفر به‌شرط کسب حدنصاب علمی به مرحله ارزیابی تکمیلی یا همان مصاحبه دعوت می‌شوند.

به‌گفته آموزش و پرورش، پذیرفته‌شدگان نهایی این دو آزمون از مهر امسال تدریس در کلاس‌های درس را آغاز می‌کنند.

سجاد صدیقی مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش درباره اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون آموزگاری اردیبهشت برگزار شد و اکنون در مرحله ارزیابی تکمیلی قرار دارد.

وی افزود: داوطلبانی که حدنصاب علمی لازم را کسب کردند به مرحله مصاحبه یا ارزیابی تکمیلی وارد شدند و این هفته فرآیند ارزیابی تکمیلی به اتمام می‌رسد و براساس 4 ابزار شبیه‌سازی‌شده مصاحبه، ایفای نقش، تدریس و بحث گروهی مجموعه صلاحیت‌های داوطلبان برای ورود به شغل معلمی ارزیابی خواهد شد.

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون دبیری در تاریخ 12 مرداد 1402 برگزار شد و تا 25 یا 30 روز آینده نتایج آن اعلام می‌شود و بعد از اعلام نتایج افرادی که حدنصاب علمی را کسب کردند وارد مرحله ارزیابی می‌شوند.

صدیقی با اشاره به اینکه نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگار نیمه اول شهریور اعلام می‌شود، متذکر شد: امسال زمان بیشتری را برای ارزیابی و سنجش صلاحیت افراد اختصاص دادیم تا افراد دانش و مهارت کافی برای ورود به شغل معلمی داشته باشند و انتخاب سختگیرانه‌تر شده است.

وی اضافه کرد: 600 گروه ارزیاب در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و هر گروه از 7 صبح تا 4 عصر، 6 نفر را به‌صورت دقیق ارزیابی می‌کنند و افراد متناسب با نظر ارزیابان و شایستگی‌های معلمی انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/+

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز