نشست مسکو با تاکید بر تشکیل حکومت همه‌شمول و آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان به پایان رسید

Submitted on پ., 11/17/2022 - 06:58

پانزده ماه پس از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان و در حالی که شهروندان افغانستانی با یک بحران حقوق بشری، انسانی و اقتصادی روبرو هستند، چهارمین دور از نشست‌های مسکو در مورد این کشور را روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر/۲۵ آبان ماه، به میزبانی مسکو برگزار شد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که  کشورهای شرکت‌کننده در نشست اخیر بر پس از گفت‌وگو در مورد تحولات افغانستان، بر تشکیل یک حکومت همه‌شمول که در آن همه اقلیت‌های قومی، مذهبی و سیاسی این کشور حضور داشته باشند، تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در «فرمت مسکو» با اشاره به بحران اقتصادی و انسانی در افغانستان، از دولت آمریکا و متحدان این کشور خواستند تا ذخایر بانک مرکزی افغانستان را هر چه زودتر آزاد کنند.

به گزارش رسانه دولتی روسیه، تاس، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در آغاز این نشست خاطر نشان کرد که شهروندان افغانستان با زمستانی سرد و همچنین کمبود مواد غذایی و کالاهای ضروری روبرو هستند. وی کشورهای غربی را مسئول بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان خواند.

هرچند هیاتی از گروه طالبان برای در شرکت در نشست پیشین مسکو دعوت شده بود، اما نشست روز چهارشنبه بدون نماینده‌ای از این گروه برگزار شد. با این وجود، عبدالقهار بلخی، سخنگوی «وزارت مور خارجه طالبان » با انتشار اعلامیه‌ای در توییتر از برگزاری نشست مسکو استقبال و از کشورهای شرکت‌کننده نیز سپاسگزاری کرد.  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز