نماینده پیشین مجلس خواستار اعدام ترانه علیدوستی توسط دستگاه قضایی شد

Submitted on پ., 05/18/2023 - 13:20

در حالی‌که در روزهای گذشته، به‌ویژه چهارشنبه‌شب، یک تلاش عمومی و گسترده در خیابان، شبکه‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از به‌دار آویخته شدن مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، رخ داد، رسایی که از جمله آخوندهای تندرو محسوب می‌شود، با توهین به این متهمان آن‌ها را «حیوان» خطاب کرد.

او در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «هیچ عقل سلیمی از چنین حیواناتی حمایت نمی‌کند».

او همچنین پشتیبانی از این جوانان زندانی را هماهنگ با «دشمنان ملت» ایران پنداشته و با مزدور خطاب کردن ترانه علیدوستی، نوشت: حمایت «مزدورانی» مثل ترانه علیدوستی، از «جنایتکاران وحشی» مثل سه نفری که در اصفهان «جنایت کرده‌اند» با برنامه و طراحی هماهنگ‌شده با دشمنان ملت ایران برای حرکت‌های آینده است.

توهین‌های این معمم به شهروندان ایران در حالی صورت می‌گیرد که او پیش‌تر «نمایندگی مردم» تهران در مجلس را در دو دوره برعهده داشت.

از سوی دیگر، باور عمومی بر این است که سه متهم یادشده، برپایه رویه‌ای که در دهه‌های اخیر در جریان است، در پی فشار و شکنجه ناگزیر به اعتراف به‌ضد خود شده‌اند.

در پی سرگرفتن دور تازه اعتراضات در ایران از شهریور ماه گذشته و برپا شدن اعتراضات سراسری که ماه‌ها به درازا انجامید، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی را متهم کرد که در کشتن دو بسیجی به نام‌های محسن حمیدی و محمد كریمی و یک سرهنگ یگان ویژه به نام اسماعیل چراغی دست داشته‌اند. بر پایه این اتهام، در مورد هر سه متهم حکم اعدام صادر و توسط «دیوان‌عالی کشور» تایید شده‌است.

سه عضو برشمرده نیروهای حکومت، در اعتراضات شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در محله خانه اصفهان کشته شده‌بودند.

از سوی دیگر مجید کاظمی، در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ طی یک تماس صوتی از زندان، به نزدیکانش خبر داده‌بود که زیر فشار «شکنجه» ناگزیر به «اعتراف اجباری» شده‌است.

در حالی‌که بسیاری در ایران مدافع نظریه «رحمانی بودن اسلام» هستند و بر آن پافشاری می‌کنند، حمید رسایی، یکی از مبلغان دین که سال‌ها در مسند قدرت بود، خواستار اعدام «حامیان» این متهمان که به‌ادعای او برنامه درخواست «مداخله بیگانگان را در امور کشور دارند» شده‌است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز