نماینده‌ دائم آمریکا در سازمان ملل: ایالات متحده طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد

Submitted on چ., 08/02/2023 - 08:16

نماینده‌ دائم آمریکا در سازمان ملل، روز گذشته در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات شورای امنیت این سازمان برای رسیدگی به دسترسی دختران به تحصیل در افغانستان، گفت:

ایالات متحده معتقد است باید به دختران افغان اجازه داده شود که به مکتب برگردند و زنان هم سر کار بازگردند. ایالات متحده طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و به دلیل تصمیم آنها برای ممنوعیت تحصیل دختران، هیچ حمایتی از آنها نکرده است. زمانی که شورا درباره حقوق بشر بحث کند، افغانستان در صدر فهرست قرار خواهد گرفت.

این اظهارات لیندا توماس گرینفیلد در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا، توماس وست و رینا امیری، نمایندگان ویژه آمریکا برای افغانستان، با اعضای طالبان در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان، این نشست را در تضاد با منافع ملی مردم افغانستان دانسته و آن را «غیرقابل پذیرش» خوانده بود.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل، دیروز، سه شنبه اول اوت، طی کنفرانس مطبوعاتی ستاد مرکزی این شورا درباره برنامه کاری ماه اوت، به خبرنگاران گفت که اولویت اصلی شورای امنیت در ماه جاری میلادی، رسیدگی به قحطی ناشی از درگیری و ناامنی غذایی خواهد بود.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده‌ دائم آمریکا در سازمان ملل متحد که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت، این ارگان ١٥ عضوی را در ماه اوت بر عهده دارد، گفت که محرک های بحران جهانی غذا و گرسنگی، پیچیده هستند اما

این را به طور قطع می‌دانیم: جایی که درگیری وجود دارد، گرسنگی وجود دارد.

بنا بر گفته لیندا توماس گرینفیلد، دومین تمرکز شورا در ماه اوت، حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی در سراسر جهان خواهد بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز