نخست وزیر کبک
مهمانی‌های خصوصی را متوقف کنید وگرنه خودمان دست به کار می‌شویم

Submitted on ش., 09/19/2020 - 13:20

هشدار لوگو در رابطه با مهمانی ها و تجمعات گروهی در روز چهارشنبه به طور جدی مطرح شد. فرانسوا لوگو نخست وزیر کبک گفت: «در غیر این صورت، دولت دست به اقدامات جدی تر می‌زند».

به گزارش رسانه هدهد کانادا، فرانسوا لوگو، گفت که دولت وی در حال پیدا کردن راهی برای جلوگیری از گردهمایی‌های بزرگ و نشست‌های خصوصی به عنوان یکی از مهم ترین دلایل انتقال ویروس کووید۱۹ در کبک است.

وی امیدوار است که شهروندان کبکی در این رابطه دولت را حمایت کنند چرا که جمع‌های خصوصی مشکلات زیادی را بر سیستم بهداشت عمومی تحمیل کرده است. در این رابطه دولت درصدد بررسی تمام مسیرهای قانونی نیز هست.

وی روز چهارشنبه در نشست توجیهی خود با بیان اینکه برای این کار نیاز به حکم است و پلیس باید برای ورود به این خانه حکم داشته باشد تا عملا بتواند کاری انجام دهد اظهار داشت: «درحال حاضر ماموران فقط با دعوت صاحبخانه یا داشتن حکم ورود می‌توانند وارد خانه شوند. اگر دولت تصمیم بگیرد در این رابطه جدی باشد روند قانونی آن نیز سریع باید انجام شود».

در این جلسه سوالاتی در رابطه با عملکرد ماموران از جمله اینکه: «چگونه پلیس متوجه شود در یک جمع خصوصی فاصله گذاری رعایت شده یا نه؟» و «آیا دستورالعمل‌های بهداشت عمومی اجرا شده است؟» مطرح شد.

در همین حال، احزاب جناح‌های مخالف، لوگو را به خاطر عدم اقدامات لازم در رابطه با ایمنی مردم مورد انتقاد قرار دادند، درحالی که وی روز سه شنبه با لحنی تند و حتی نگران کننده با مردم سخن گفته بود.

دولت کبک درحال حاضر چهار منطقه جدید زرد را اعلام کرده ولی چیزی در رابطه با اقدامات پیش بینی شده نگفته است.

پاسکال بروبه، رهبر حزب پارتی-کبکوا، در این رابطه گفت: «لوگو ابراز نگرانی می‌کند و از اتفاقات ناگوار احتمالی می‌گوید، اما هنوز معلوم نیست که چه اتفاقاتی در پیش است؟ اقدامات و مجازات‌های جدید چیست؟»

حزب لیبرال نیز می‌خواهد دولت بر اساس مدل‌های علمی، وضعیت پیش رو را پیش بینی کند و برای پاییز برنامه داشته باشد.

منبع:‌سی.تی.وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز