میزان مورتگیج کشور از GDP پیشی گرفته است، اکثر خانواده ها قدرت تحمل آن را ندارند

Submitted on Mon, 01/09/2023 - 18:48

نشانه هایی از بحران اقتصادی در کانادا وجود دارد. وام های رهنی از رشد تولید ناخالص داخلی فراتر رفته است. اکثر خانواده ها نمی توانند آن را تحمل کنند.
بدهی وام مسکن کانادا کم می شود، اما به یک مشکل جدی تبدیل می شود!

طبق گزارش بانک مرکزی کانادا (BoC) میزان وام مسکن در اکتبر ۲۰۲۲ کاهش یافت. اما رشد آهسته همچنان ادامه دارد. خانوارها اکنون به اندازه تولید اقتصادی کشور بدهکار هستند.

در این سطح، بدهی بسیار سریعتر از رشد تولید ناخالص داخلی انباشته می شود و آسیب پذیری خانوارها و خطر بحران های مالی را افزایش می دهد. خانوارهای کانادایی بیش از ۲/۱ تریلیون دلار بدهی وام مسکن دارند

بدهی های وام مسکن در کانادا به سطوح حماسی می رسد و به شدت در حال رشد است. وام های مسکن مسکن معوق در اکتبر به ۲/۰۷۳ تریلیون دلار رسید که ۰/۲٪ (۵ میلیارد دلار) افزایش داشت.

در مقایسه با سال گذشته، تراز، ۸/۳ درصد (۱۵۹/۸ میلیارد دلار) افزایش یافته است. به یاد داشته باشید، این مربوط به مؤسسات مالی بزرگ مانند بازار سهام و بانک ها می باشد . وام مسکن خصوصی و خارجی در این رقم لحاظ نمی شود.

بدهی وام مسکن کانادا به رکورد بالایی رسید

نرخ رشد سالانه همچنان بالا است، اما کاهش سرعت نیز بسیار سریع است. رشد در این چرخه درماه آپریل ۲۰۲۲ به اوج خود رسید و پس از آن هر ماه کاهش می یابد.

نرخ رشد سالانه اکتبر ضعیف‌ترین نرخ رشد از ماه آپریل ۲۰۲۱ بود، اما همچنان بسیار قوی بود. با این حال، نرخ سالانه ۳ ماهه تنها ۴/۶٪ بود که تأیید می کند که کاهش ماهانه روند را پایین می آورد.

رشد بدهی وام مسکن کانادا
بدهی وام مسکن کانادا به ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی می رسد، خطرات اقتصادی افزایش می یابد. درک مقیاس مشکلات وام مسکن در کانادا دشوار است مگر اینکه اندازه اقتصاد کانادا را در نظر بگیرید.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ تولید ناخالص داخلی منتشر شده ی ماه اکتبر ،۲/۰۷۳ تریلیون دلار بود که به اندازه ی بدهی وام مسکن بود. بدهی وام مسکن مسکونی اکنون ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی است و ما حتی در مورد سایر اجزای بدهی صحبت نمی کنیم.

این یک علامت بسیار بد است و معمولاً فقط قبل از یک بحران ظاهر می شود.

وام های رهنی کانادا به عنوان درصدی از GDP
اوضاع بدتر شد بدهی های وام مسکن نیز سریعتر از تولید ناخالص داخلی رشد می کند - بسیار سریعتر از همیشه.

با وجود کاهش رشد سالانه، اعتبارات وام مسکن همچنان بیش از ۲ برابر تولید ناخالص داخلی در حال رشد است.
وام های مسکن ای تولید خالص داخل بیشتر است که این نشانه ی خوبی نیست. هر چه نسبت بدهی خانوارها به تولید ناخالص داخلی بیشتر باشد، اقتصاد بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد. مطالعه ی صندوق بین المللی پول نشان داد که این امر باعث کاهش چشمگیر مصرف خانوارها در طول شوک می شود.

نسبت بدهی های بالا نیز خطر بحران های مالی و سقوط را افزایش می دهد. از آنجایی که افزایش بدهی ها با حباب های دارایی همراه است، این تغییرات ناگهانی فشار روحی و عصبی برای کانادایی ها به همراه دارد.

دستمزدهای پایین و موقعیت های کاری کم همراه با وام های مسکن بالا پیش بینی خوبی برای آینده نخواهد داشت.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز