میانگین قیمت خانه در تورنتو در ماه نوامبر حدود ۱۰۰۰۰ دلار کاهش یافت و فروش آن به نصف کاهش یافت

Submitted on Mon, 12/12/2022 - 19:14

هیئت املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) در گزارش ماهانه املاک و مستغلات نوامبر امروز خود اعلام کرد که میانگین قیمت فروش یک خانه در تورنتو در ماه گذشته حدود 10000 دلار کاهش یافت زیرا افزایش هزینه های استقراض همچنان بر بازار مسکن تاثیر می گذارد. میانگین قیمت فروش برای همه انواع ملک در ماه نوامبر 1,079,398 دلار بود در حالی که در اکتبر 1,089,428 دلار بود. در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۱، فروش ۴۹.۴ درصد کاهش یافته است.

گزارش TRREB اشاره می کند که در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۱، قیمت مسکن تورنتو در حال حاضر به طور متوسط ۵/۵ درصد کاهش یافته است. خانه های مستقل ۱۳/۹ درصد کاهش داشته است.

بازار کاندو انعطاف پذیرتر بود و میانگین قیمت کاندو فقط ۰/۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

کوین کریگر، رئیس TREEB در بیانیه‌ای گفت که اگرچه هزینه‌های استقراض بالاتر نشان دهنده یک شوک کوتاه‌مدت به بازار مسکن است، اما او همچنان انتظار دارد که تقاضای مسکن در میان‌مدت تا بلندمدت افزایش یابد، که عمدتاً به دلیل افزایش مهاجرت است.

او گفت که مسئله بلندمدت برای سیاستگذاران، تورم و هزینه های استقراض نیست، بلکه اطمینان از داشتن مسکن کافی برای تطبیق با رشد جمعیت است.

بانک مرکزی کانادا اکنون شش بار متوالی نرخ وام معیار خود را افزایش داده است و آن را از پایین ترین سطح رکورد خود به بالاترین میزان از سال ۲۰۰۸ رسانده است.

افزایش نرخ های بهره به نوبه خود بر بازار مسکن تورنتو تاثیر می گذارد، به طوری که حداقل یکی از بانک های بزرگ نشان می دهد که "اصلاح تاریخی" در حال انجام است.

بر اساس آخرین داده های TRREB، فهرست های جدید نسبت به نوامبر 2021، 11.6 درصد کاهش یافته است که تا حدودی از قیمت مسکن حمایت می کند.

با این حال، فروش نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ به میزان خیره کننده ۴۹/۴ درصد کاهش یافته است و این پس از افت ۴۹ درصدی معاملات در ماه اکتبر است.

TRREB در بیانیه مطبوعاتی خود، گفت که بازار همچنان تحت تأثیر مورتگیج های بالا توان خرید را از دست می دهد. TRREB گفت که قیمت خانه تا حد زیادی از تابستان پایین آمده است.

جیسون مرسر، تحلیلگر ارشد بازار در TRREB گفت، قیمت فروش از اوج خود در ابتدای سال کاهش یافته است زیرا شرایط بازار متعادل‌تر شده است و خریداران مسکن به دنبال کاهش تأثیر افزایش هزینه‌های مورتگیج هستند.

میانگین قیمت یک خانه در تورنتو در میان انواع املاک به 1,334,062 دلار در ماه فوریه به اوج خود رسید قبل از اینکه در ماه جولای به پایین ترین سطح خود به قیمت 1,073,242 دلار سقوط کند.

TRREB گفت که میانگین قیمت یک خانه مستقل در ماه نوامبر به 1,390,162 دلار کاهش یافت، در حالی که میانگین قیمت کاندو 708,636 دلار بود.

گزارشی از Re/Max در هفته گذشته نشان داد که انتظار می‌رود میانگین قیمت‌های فروش مسکونی در GTA در سال 2023 11.8 درصد دیگر کاهش یابد.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز